כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

דגל ירושלים: הגר"ש אוירבך יגיע, ה'מועצת' - לא

סערה חדשה בציבור הליטאי: באירוע שעורכת תנועת הנוער 'דגל ירושלים' עם סיום שנת השמיטה, הוזמן הגר"ש אוירבך, ובעקבות כך ביטלו שורה של ראשי ישיבות השתתפותם • האם על הילדים להגיע? • ואיך זה קשור לתקצוב האירוע?

דגל ירושלים: הגר"ש אוירבך יגיע, ה'מועצת' - לא


סערה חדשה על רקע הפילוג הליטאי: ארגון הנוער 'דגל ירושלים', יקיים מחר (ה) אירוע מיוחד הנערך פעם בשבע שנים בסיום שנת השמיטה, עבור הילדים שנבחנו על הלכות השמיטה. אלא שהפעם, עשויה הפוליטיקה הפנים חרדית לשבש לחלוטין את המעמד, שעד כה היה בלתי פוליטי.

בשעה 16:00 בצהריים, על פי התכנית המקורית, היו אמורים כ-10 אלף ילדים מתוך כ-20 אלף נבחנים, להיכנס בשערי אצטדיון 'הארנה' בירושלים, במעמד בראשות גדולי ישראל, אלא שבשעה זו נראה כי רבים מגדולי ישראל לא יגיעו לאירוע - על אף שהוזמנו.

הסיבה: הזמנתו של הגר"ש אוירבך לאירוע, על ידי אחיינו ויו"ר התנועה נפתלי פרוש. מקורב לפרוש מסביר ל'בחדרי חרדים' כי "הוא ידע שהזמנתו של הגר"ש עלולה לגרום לרבים מגדולי ישראל להיעדר וליצור בלגן, אולם מדובר בדוד שלו והוא חייב להזמינו".

מנגד, גורם המקורב לגדולי ישראל טוען ל'בחדרי חרדים' כי הסיפור שונה: "חיים אפשטיין הבטיח ודאג לתקציב של מאות אלפי שקלים לאירוע במסגרת תרבות תורנית, בתנאי שהגר"ש יוזמן לאירוע". בשיחה עם אפשטיין הוא טוען כי אין לו מושג במה מדובר, ו"נכון שהם מתוקצבים תמיד במסגרת תרבות תורנית, אבל 'תנאים' עשיתי רק עם אשתי..."

ספק אם ב'דגל ירושלים' נערכו לתגובה כזו: ראשית, למרות תקוותיהם ומשלחת שיצאה לשם כך, לא התקבל לאירוע מכתב מגדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין. בנוסף, רבים מראשי הישיבות שהוזמנו החליטו בצעד חסר תקדים שלא להגיע, וביניהם מרבית חברי מועצת גדולי התורה - ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, ראש ישיבת מיר הגר"א פינקל, ראש ישיבת 'עטרת' הגרב"מ אזרחי [שאמור לשוב מדרום אמריקה עד האירוע], ראש ישיבת קמניץ הגר"י שיינר, ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, רבה של רמת השרון הגר"י אדלשטיין, ראש ישיבת סלבודקא הגרמ"ה הירש, ראש ישיבת קרית מלך הגרש"י בורנשטיין ועוד.

באופן רשמי, ומאחר שמדובר במעמד תורני חינוכי, לא נמסרה הודעה לתלמידי החדרים שלא להגיע, אולם מנהלי מוסדות שטרחו לשאול בבתי גדולי ישראל באופן פרטני, קיבלו הוראה שלא לשלוח את הילדים לאירוע.
דגל ירושלים הרב אוירבך הזמנה גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד