כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

וכל בית ישראל יבכו: הגאון הרב קרלנשטיין למנוחת עולמים • צפו

משמגר דרך זופניק להר המנוחות - הלווית ראש ישיבת גרודנא הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל יצאה מאשדוד והגיעה לירושלים • לאחר חצות ליל הורדה מיטתו לקבר, בסמוך לאשתו ולבנו זצ"ל • התלמידים געו בבכי מר - קובי הר צבי עם תיעוד מלא

וכל בית ישראל יבכו: הגאון הרב קרלנשטיין למנוחת עולמים • צפו
קובי הר צבי


שכונת גבעת שאול בירושלים הושחרה אמש (ד') מאדם - אלפי בני תורה השתתפו במסע הלווית הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל, ראש ישיבת 'גרודנא', שנטמן לאחר חצות ליל בהר המנוחות.

מסע הלוויה שהחל בעיר אשדוד הגיע לירושלים, תחילה לשמגר - שם הגיע האדמו"ר מגור וליווה את המיטה של ידידו הקרוב הגרד"צ זצ"ל, לאחר שבמשך כל השנים היו בקשרי ידידות עמוקים. כמו כן הגיע האדמו"ר מביאלא, חבר 'מועצת גדולי התורה' שלמד עמו בחברותא בישיבה.

בשמגר ביקש מחילה חתנו ראש הישיבה שהוכתר - הגאון רבי משה שמידע בשם המשפחה, התלמידים ובשם הישיבה "אם לא נהגנו כראוי", אמר. את הקדיש אמר חתנו הגאון רבי ברוך מרדכי אטינגר, ראש ישיבת 'כנסת יחזקאל' באלעד.



לאחר הטהרה הגיעה המיטה לרחבת בית הכנסת זופניק בשכונת 'גבעת שאול', שם נאמרו פרקי תהילים על ידי נכדו הרב יעקב משה קרלנשטיין, בנו של בנו יחידו הגאון רבי חנוך זצ"ל.

לאחר מכן, בהוראת הגר"ש אויערבך, שוב הוקראה הצוואה על ידי חתנו הגר"מ שמידע. הגר"ש אמר כי "בשביל הכלל צריך להקריא שוב".

בצוואתו כתב "מאד מבקש לא להספיד אותי ולא מאמרים בעיתונים. בשביל חיזוק להגיד כמה פרקי תהילים, אם מישהו היה חייב אני מוחל, ואם יש מישהו שפגעתי בו אני מבקש ממנו מחילה ושיגיד בפה שמוחל. אם יש מישהו שחושב שחייב לי הכרת הטוב שילמד לעילוי נשמתי שתי משניות כל יום שנה ראשונה, בוודאי הוא לא ייצא עם הארץ מזה".

"אם מישהו רוצה לכתוב ד"ת לעילוי נשמתי זה חשוב מאד", לבחורים אמר - "אני מבקש שיקבעו קביעות בספר 'משנה ברורה' ו'שמירת הלשון'".

הוא הוסיף עוד וכתב - "הכרת טובה להרב הנפילג והרב שפיגל והכרת טובה מיוחדת לר' שלמה לף שהיה שליח להוציא הספרים לאור, ואם תהיה לי אפשרות לעזור בעולם האמת אעשה זאת".

לאחר הקבורה בהר המנוחות לצד רעייתו הרבנית ע"ה, ביקשו התלמידים מחילה, וכולם צועקים 'מחול לך' 'מחול לך'.





















































































הרב דב צבי קרלנשטיין לוויה גרודנא ירושלים מחילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד