י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבני אירופה: "סימון מוצרים - שנאת ישראל"

הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה': "מדוע אין האיחוד מסמן את המוצרים מסוריה ומעירק; זו האנטישמיות החדשה"

רבני אירופה: "סימון מוצרים - שנאת ישראל"


"החלטת האיחוד האירופי לסימון מוצרים המיובאים מההתנחלויות ומהגולן בישראל היא אומללה ומאופיינת בשנאת ישראל. התמודדנו עם רצונם של 'האנטישמים החדשים' באירופה שביקשו לפני כשנתיים לסמן מוצרי בשר שנשחטו כהלכה והצלחנו להדוף יוזמה זו בפרלמנט האירופי ובמוסדות האיחוד. אמרתי להם; רוצים למתג בבקשה. תמתגו גם מוצרי בשר שבעלי החיים הומתו בגזים או בדרך אחרת. כיום אנחנו אומרים שוב; אתם מבקשים למתג בבקשה. מתגו את המוצרים המיוצרים בסוריה של דעע"ש ובסוריה של אסד. בעירק וכו'. היוזמות הללו הם האנטישמיות החדשה באירופה – כך אמר נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט בישיבת הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' המכונסת זה היום השני באתונה שביון. בישיבה השתתפה נציגת הנציבות האירופית לענייני דת, גב' כתרינה וון – שנורביין.

שר החינוך והדתות של יון, ניקוס פיליס עימו נועדה משלחת מרבני הועדה אמר כי ממשלת יון מגנה בחריפות את תופעת ההצהרות האנטישמיות הפאשיסטיות בכלי התקשורת המקוונים ולפיהם; היהודים 'אשמים' בקריסתה הכלכלית של יון. "אנו פועלים למגר את התופעה המבישה הזו שאין בה מאומה מלבד פאשיזם לשמו". פיליס הוסיף כי על השוואת הזכויות של מוסדות הדת ביון למוסדות הדתות האחרות, נוסף כעת חוק חדש המשווה גם את זכויותיהם של עובדי ההוראה במוסדות החינוך היהודיים למוסדות הכלליים הדתיים במדינה. "כעת אני מקדם הצע"ח נגד מכחישי השואה".

אתמול נמשכו דיוני הועדה המתמדת והרבנים עסקו במגוון רחב של נושאים המעסיקים את יהדות אירופה וקיבלו החלטות. בין הנושאים שנדונו; קריאתם של רבני אשכנז להוסיף לשורותיהם רבנים המוכנים לכהן בקהילות השונות המשוועות לרבנים. הסערה ברבנות קרקוב. סכנת חילול בית העלמין והרבנות בוילנא. ועל פעולות להטמעת 'יום השחרור וההצלה' של יהדות אירופה בתאריך העברי, פרי יוזמתו של הנגיד היהודי, מר גבריאל גרמן זכרייב הזוכה לתמיכה רבה בעולם היהודי. סגן הרה"ר למוסקבה, הרב שמעון לוין סקר בהרחבה את הפעולות אודות הפרויקט ללימוד 6.250.000 משניות עד לכ"ו באייר ועל קידום התיקון בחקיקה בכנסת אודות התאריך העברי.

הרבנים שמעו סקירה על תנועת ה'אופען ארטאדאקסי' המסעירה את יהדות העולם. בתום דיון פרסמה הועדה הצהרה ולפיה; "ועידת רבני אירופה מאגדת בשורותיה רבנים שהוסמכו על פי ההלכה, ומנהיגים את קהילותיהם על פי מסורת הדורות כנתינתה ומסירתה בסיני וכפי שמועברת לנו ע"י גדולי ופוסקי הדור זצוק"ל ושליט"א".

"כמאז יסודה הועידה תקבל לשורותיה רק רבנים שעונים לעקרונות היהדות וההלכה המוזכרים בזה ולא תקבל כל יוזמות חדשות שאינן ברוח ההלכה, והמסורת ברוח ישראל סבא,

"הועידה רואה בצער רב את הסטיות מיסודי הדת המגיעות מכיוונה של התנועה הנקראת "האורוטודוקסיה הפתוחה" ומצהירה בזאת שאלו הפועלים ברוח זו בוגרי מוסדות התנועה הנ"ל, מהמוסד הקרוי חובבי תורה ודומיו, לא יוכרו על ידינו כרבנים על כל המשתמע מכך".

בתום סקירה על פרשת הפסיקה של ביהמ"ש הגבוה לצדק להריסת בית הכנסת בגבעת זאב פרסמה הועדה הודעה הקוראת לממשלת ישראל למצא פתרון משפטי; "מתוך כאב גדול המפלח את ליבותיהם של המוני בית ישראל בארה״ק ובתפוצות על פסיקת בית המשפט להריסת בית כנסת בגבעת זאב בעיר הקודש והמקדש, אנו קוראים בכל לשון לממשלת ישראל לעשות כל אשר לאל ידה למצוא פתרון משפטי ולהימנע מהריסת בית כנסת בירושלים המעלה אסוציאציות קשות לכל יהודי באשר הוא.

בשעות הבוקר ביקרו הרבנים בבית הספר היהודי 'לאודר' שבאתונה ונפגשו עם התלמידים לשעת שיח ושירה. הרבנים הביעו את התרגשותם נוכח העבודה הנהדרת הנעשית בתחום החינוך היהודי בבית הספר המונה כמה מאות תלמידים.

































רבנים אירופה החלטה סימון מוצרים תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד