כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כך החל הקשר בין החסיד לרב קנייבסקי

בקובץ מיוחד שיצא לזכרו של הרב קעניג שהלך לא מזמן לעולמו, מספרים בני המשפחה כיצד נוצר קשר הידידות בינו לבין הגר"ח

הגר"ח קנייבסקי בלימוד בביתו. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי בלימוד בביתו. צילום: שוקי לרר


לפני מספר חודשים נפטר הגאון רבי ישעיה ידידיה קניג זצ"ל, מחשובי חסידי ברסלב ור"מ בישיבת אלכסנדר, שזכה לקירבה מיוחדת אצל הגר"ח קניבסקי.

בימים האחרונים נחשף פשר קרבתו לגר"ח וזאת בקובץ מיוחד שהוציאו בני המשפחה לזכרו, שם מסופר על גדלותו הרבה, ועל ספרים רבים שהוציא בעילום שם ונודעו רק לאחר פטירתו.

בקובץ מסופר שרבי ישעיה זצ"ל היה הוגה בתורת הנסתר, והיה מתאמץ להשיג ספרי קבלה נדירים שהיה קשה להשיגם. לפני עשרות שנים הגיע סוחר ספרים אל בית הגר"ח קניבסקי ובידו ספר קבלה נדיר, אותו הוא היה מעוניין למכור לגר"ח, שברשותו עשרות ספרים נדירים שעמל לרכוש במשך השנים, ואכן - אורו עיניו של הגר"ח לקנות את הספר שבאמת היה קשה להשגה.

אך דא עקא, המוכר דרש על הספר סכום נכבד שלא היה מצוי אצל הגר"ח, והוא מצידו אמר לו כי אין באפשרותו לקנות את הספר, ושיחפש לו קונה אחר.

ביום מן הימים פגש סוחר הספרים את הגר"י קניג זצ"ל והציע לו לקנות את הספר. רבי ישעיה עשה מאמצים גדולים לרכוש את הספר, וזאת למרות שלא היה בעל ממון, ובסופו של דבר הצליח וקנה את הספר.

הגר"ח בירר מי קנה את הספר, וגילה כי רבי ישעיה קנה. הוא שלח לו שכעת הצטבר אצלו סכום כסף גדול והוא מעוניין לרכוש, והאם רבי ישעיה מעונין למכור? רבי ישעיה השיב - "כי עסקה טובה אין מוכרים", אבל הוא מסכים להשאיל וכך החלה הידידות בין גדול הדור הליטאי מבני ברק והר"מ חסיד ברסלב.
ספר קבלה הרב קניבסקי הרב ישעיה ידידיה קניג סוחר ספרים כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד