כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב שטיינמן דאג: "מה עם האברכים?"

עדות מהקודש פנימה - כיצד התאבל הגראי"ל ביום השנה לטבח בהר נוף, וגם: מה הדין בנישואי זוג ששמותיהן שווים?

הרב שטיינמן דאג: "מה עם האברכים?"
שוקי לרר


כמידי שבוע מספר החברותא של הגראי"ל שטיינמן על הנהגות והתייחסות אקטואלית מפי הרב, בעלון "פרי חיים" פרי עטו.

"בימים האחרונים, תוך כדי שיחה, נתכרכמו לפתע פניו של הגראי"ל שטיינמן והוא החל להזיל דמעות מעיניו", כך מעיד החברותא, הגאון רבי משה יהודה שניידר.

"הגראי"ל אמר בקול בכי", ממשיך הרב שניידר ומספר, "בימים אלו לפני שנה רצחו הגויים כמה יהודים בירושלים בהר נוף. אוי וויי וויי.. ועוד יהודים נרצחו... אוי וויי וויי... ונאנח עד מאד".

בנוסף, מספר הרב שניידר כי לאחרונה נשאל הגראי"ל על בחור ובחורה ששמותיהם שווים, כמו השם "שמחה", "ובפרט שמות "חדשים" שהמציאו לאחרונה, ושייך בהחלט שיקראו אותו שם לזכר ולנקבה".

תשובתו של הגראי"ל היתה כי "הוא קל וחומר, אם כלה וחמותה הקפיד רבי יהודה החסיד שלא יקראו בשם אחד, קל וחומר החתן עצמו, והמחיש בדרך צחות שאם יכנס אחד לבית ויקרא "שמחה" לא ידעו למי כוונתו לאיש או לאשה". אך ישד לציין כי במצב שיש לאחד מבני הזוג שם נוסף, יש להקל.

הגראי"ל, מעיד הרב שניידר, התעניין לאחרונה על מצב הכוללים בארץ, ובימים האחרונים - קודם שהתחיל לאכול "כזית קאשע" כדרכו, לא היה רגוע ולא התחיל לאכול עד שחקר ודרש אצל נכדיו מה המצב עם אברכי הכוללים, איך הם מתפרנסים, מסיים הרב שניידר ומוסיף - "ראינו ולא נח ולא שקט, מדאגת בני התורה, שיוכלו לשקוד על תלמודם יומם ולילה".
הרב שטיינמן אברכים משה יהודה שניידר כוללים פיגוע בהר נוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד