כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סופי: חיילי 'נצח יהודה' יוותרו במעצר

עורך דינם של שניים מהעצורים ניסה לטעון כי הם אינם מסוכנים ויש לשחררם ממעצר עד תום ההליכים, זה לא ממש הצליח

הלוחמים. צילום: פלאש 90
הלוחמים. צילום: פלאש 90


בית הדין הצבאי לערעורים דחה אמש (ד') את הערר שהוגש על מעצרם של חיילי 'נצח יהודה' עד תום ההליכים נגדם, וקבע כי ישארו במעצר.

שופט בית הדין הצבאי לערעורים תא"ל דורון פיילס דחה אמש את הערר שהוגש בעניינם של שניים מבין ארבעת חיילי 'נצח יהודה' המואשמים בהתעללות בעצירים פלסטיניים, וקבע כי הם ישארו במעצר עד לתום ההליכים נגדם.

ההחלטה ניתנה בעניינם של שניים מהחיילים, שעו"ד חי הבר המייצג אותם מטעם ארגון "חוננו" ביקש לטעון כי לא קיימת מצדם מסוכנות מצידם, שכן "מדובר בעניין נקודתי של הכאת מחבלים". השופט תא"ל פיילס לא קיבל את טענתו, וקבע כי קיימת מסוכנות בגין התעללות בעצירים בידי החיילים.

עו"ד חי הבר מסר בתגובה: "עצוב היה לשמוע את החלטת בית הדין הצבאי לערעורים. נראה כי ישנה מגמה להרחיק לכת בכל הנוגע לפרשנות ותכלית חוק המעצרים והרעיון שעומד מאחורי שלילת חירותו של אדם שטרם הורשע בדין ועדין עומדת לו חזקת הכפות.

"אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי החיילים אינם מסוכנים וודאי ניתן היה להסתפק, אם בכלל, בשחרורם למעצר ביחידה, אבל מסיבה שאיננה ברורה וודאי שאינה עומדת בקנה אחד עם הפסיקה של בתי המשפט, הוחלט להותירם במעצר וחבל. אני מקווה שצעד זה לא יגרום לירידת מוטיבציה וזריעת פחד בחיילים שמעתה יפחדו עוד יותר לבצע את תפקידם במלחמה אל מול האויב הערבי".

כזכור, שני החיילים מואשמים עם שניים נוספים בהכאת עצורים פלסטיניים בעת ששהו במוצב של גדוד 'נצח יהודה' באזור טול כרם.
נצח יהודה כתב אישום התעללות פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד