כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

האימאם שקרא לרצוח יהודים-למשפט

כתב אישום נגד המטיף ממסגד אל אקצא שטען: "בני ישראל נרדפו באירופה בגלל שהם חטפו ילדים קטנים"

האימאם שקרא לרצוח יהודים-למשפט
.


שבוע לאחר מעצרו השני, כתב אישום הוגש נגד השייח חאלד אל מוגרבי, בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות.

מוגרבי מואשם כי נשא נאומים במסגד "אל אקצא" שמטרתם להטמיע בשומעיו רעיונות גזעניים כנגד היהודים, להתסיס, ללבות שנאה על בסיס גזעי דתי ולאומי ולעודד את שומעיו למעשים ופעולות אלימות כנגד כוחות הביטחון וכלפי אזרחים יהודים כל זאת תוך ניצול מעמדו וסמכותו כמורה ואיש דת.



לפי כתב האישום במהלך חודשים מאי-יוני 2015 העביר הנאשם שיעורים בדת האסלאם במסגד אל אקצא בפני קהל מאזינים. במהלך השיעורים אמר הנאשם בין היתר את הדברים הבאים: "בני ישראל נרדפו באירופה, ובסוף הגיעה למצב שהיא נשרפת איפה? בגרמניה, בגלל שהיא חטפה הרבה ילדים קטנים, אלה סיפורים ידועים שיש עליהם עדים ונמצאים פרוטוקולים של בית המשפט.. מי שקורא את הפרוטוקולים של מושלי ציון ימצא שהמטרה הסופית של בני ישראל הוא כיבוש העולם, אני לא אומר כלכלית ואני לא אומר חברתית... אבל אני אומר צבאית, כלומר המטרה הסופית של בני ציון היא לכבוש את כל העולם... אלוהים יכול להשמיד את היהודים כולם על זיכרונם של אבותיהם בכל מקום בעולם. אבל אלוהים רצה מאתנו להתחיל להזיז דברים על מנת לעשות את דברי האל. והכי חשוב, שיכול להיות מצב שהבן אדם ייתן את רוחו בשביל אלוהים וזה מה שקוראים לו ג'יהאד זה מהדרגות הכי חשובות שתמות שהיד אצל אלוהים, תמות שהיד זה דרגה ענקית מאוד."

במעשיו המתוארים בכתב האישום פרסם הנאשם קריאה לעשיית מעשה אלימות ועידוד למעשה אלימות, שעל פי תוכנו והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות בפועל. וכן פרסם הנאשם קריאה מתוך מטרה להסית לגזענות.

מארגון חוננו שהגיש את התלונות כנגד מוגרבי נמסר בתגובה: "אנו כמובן מברכים על הגשת כתב האישום, אך הוא מגיע באיחור רב. אנו בטוחים כי אילו היה מוגרבי נעצר כבר לאחר שהגשנו את התלונה הראשונה, היה נמנע המשך מסע ההסתה שלו כנגד יהודים באשר הם, מסע הסתה שיתכן והוביל ישירות לפיגועים שהתרחשו לאחרונה".
חאלד מוגרבי הסתה משטרה בית משפט ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד