כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ש"ס שוברת שמאלה: "רוצים תהליך שלום"

ח"כ יעקב מרגי בוועידת 'הארץ' לשלום: "אנו העם השולט, העם רוצה הסדרה, רוצה תהליך שלום".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ש"ס שוברת שמאלה: בדיון שנערך היום (ה) בוועידת ישראל לשלום של עיתון הארץ אמר יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי מש"ס כי "אנחנו העם השולט, אנחנו צריכים לגלות את הנדיבות. יש ימין ושמאל ויש הרבה בצדדים. אל תתעלמו מהמרכז. העם רוצה הסדרה, רוצה תהליך שלום".

מרגי הוסיף ואמר שהשמאל בישראל צריך להבין שהגעה להסכמה עם הפלסטינים היא מטרה, גם של הימין וגם של השמאל.

מרגי הוסיף כי "לב ליבו של העם רוצה תהליך. ממשלות ישראל לדורותיהן לא פתחו את הלב המוח והכיס. אנחנו נמצאים במציאות שטופחת לנו בפנים. אנחנו במציאות קשה. לא נוח לנו, לא נוח לראות את הישובים הערביים בלי תוכניות, היינו צריכים להיות במקומות אחרים, הישוב הערבי בנגב, למה לא מתעסקים איתם? אנחנו נכשלים פעם אחר פעם".

מוקדם יותר היום נשמעו קריאות בוז ו״גבלס״ מן הקהל מקהל המשתתפים בוועידה אל עבר השר יריב לוין שנאם ואמר: ״הדרך של השמאל, של הקהילה הבין לאומית ושל מזכ״ל האו״ם נכשלה. הקונספציה כולה שגויה מיסודה. חיזקתם את הקיצונים והרחקתם את השלום".

״עם איננו יכול להיות כובש בארצו- תוכלו לעוות את ההיסטוריה ולהמציאה מחדש, אבל לא תוכלו למחוק את העובדה הפשוטה שארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל.
צריך לשנות את התפיסה מן היסוד. הדרך לשלום עוברת לא מבפנים החוצה אלא מבחוץ פנימה. אם הקהילה הבין לאומית הייתה משקיעה בבניית קשרים וגשרים בין מדינת ישראל ומדינות המפרץ וצפון אפריקה, לו כל אותם מאמצים של תעשיית השלום – עשרות השנים, היו מושקעים בלייצר את הגשר והבסיס הזה, היינו היום במקום אחר.״, , ,
יעקב מרגי ועידת השלום של הארץ יריב לוין הסכם שלום קריאות בוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד