י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חרדים הזדעזעו: שקיות המותג קרולינה למקה בביזוי קודש

רכשו משקפיים בסניף הקניון הגדול וגילו זוועה בתחתית השקית • "דורשים שהחברה תעביר לגניזה את השקיות"

 חרדים הזדעזעו: שקיות המותג קרולינה למקה בביזוי קודש
באדיבות המצלם


האם עודפי דפוס, של ספרי קודש, מגיעים למיחזור ולייצור שקיות? מי אחראי לכך, ומדוע השקיות הגיעו דווקא לרשת ספציפית אחת? את כל השאלות ביקשנו להפנות לגורם ברשת 'קרולינה למקה' לאחר שבסוף השבוע שעבר, ביצעה אורית (הפרטים המלאים במערכת), המתגוררת בגוש - דן, רכישה בסניף רשת המשקפיים קרולינה למקה – בקניון הגדול בפתח תקווה, כשהגיעה לביתה, הופתעה לגלות, כי בתחתית השקית נמצא דף שנראה כדף קודש.

אורית, סברה לתומה, כי החברה מחלקת מסר כלשהו בצורת דף קודש יחד עם מוצריה, אך לא כך היה הדבר. דף הקודש הודבק לתחתית השקית על מנת להקשיח אותה – ולמעשה התברר מהווה חלק ממשי מגוף השקית.הדף המדובר נראה לקוח מתוך ספר החסידות "שומר אמונים", של הרב אהרון ראטה זצ"ל.


אורית המזועזעת מיהרה לשתף את בני משפחתה, ולאחר מספר שעות גילה אחד מהם פוסט ברשת החברתית פייסבוק, בו מפרסמים זוג נוסף את סיפורם הזהה.


"מיותר לציין כי שימוש בכתבי קודש כחומר לייצור שקית הינו מזעזע, מחריד, מבזה את קדשי ישראל ובכך גם מהווה פגיעה של ממש ברגשות הציבור" – אומר אחיה של אורית ל'בחדרי חרדים'.


שלומי, שפרסם את הזעזוע שלו בפייסבוק, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי גילה את העניין כבר בחנות עצמה. "המוכרת ראתה שאני מזועזע ונראה עליה שהיא ממש רוצה לעזור, אז היא נתנה לי שקית אחרת", הוא משחזר. "אבל גם השקית הזו היתה כמו הקודמת. לאחר שנברה מעט בשקיות, העלתה בחכתה שקית נקיה מדברי קודש ונתנה לנו בה את הקופסה שרכשנו".

"אין ספק כי לא מדובר במקרה פרטני אלא בדבר החוזר על עצמו", אומר אחיה של אורית כשהוא חש פגוע בשם הציבור. "כל רצוננו ושאיפתנו היא, שהחברה תפעל לאלתר להסרת כל השקיות הנ"ל, תוך שהיא מפרידה את דף הקודש ושולחת אותו לגניזת דברי קודש

".
בשיחה עם רשת קרולינה למקה בקניון הגדול בפתח תקווה, הזדהתה מיה כמנהלת החנות, ואמרה לבחדרי חרדים כי היא מכירה את הסיפור, "אבל כבר אין את השקיות האלו – אספו את כולן". היא אומרת.



את תגובת הנהלת החברה ניסינו להשיג שוב ושוב – אך מענה לא היה. לכשתגיע - נפרסמה.

בתאריך 16.11.15 בשעה 10:46 התקבלה תגובת החברה: "השקיות המסופקות לרשת על ידי ספקית חיצונית, חברת בן דור בע"מ, ברגע שנודע לנו על מה שקרה פעלנו בנחישות על מנת להוריד את השקיות האלו מכל הסניפים ולהחליפם בשקיות חדשות. אנחנו מצרים על כך ומתנצלים מעומק לבנו".










כתבי קודש גניזה קניון חילול השם חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד