י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כישלון למפלגות החרדיות: תיקון חוק הגיוס - רק לאחר התקציב

למרות הוראת חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הוחלט בפורום ראשי הסיעות לסיים את תיקון חוק הגיוס רק לאחר העברת התקציב • בישיבה עלה גם נושא המע"מ אפס על תחבורה ציבורית ומים, ונרשמה התקדמות בין דרעי לכחלון

צילום: אדיר סולטן, פלאש 90
צילום: אדיר סולטן, פלאש 90


כישלון למפלגות החרדיות: למרות ההוראה הברורה של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הערב (ה) לחברי הכנסת לדרוש הצבעה על תיקון חוק הגיוס ביום רביעי בשבוע הבא בקריאה שניה ושלישית - הוחלט הערב בישיבת פורום ראשי הסיעות כי ההצבעה בקריאה שניה ושלישית תתקיים ביום שני בעוד כשבועיים.

ביום ראשון הקרוב יעלה התיקון לאישור הממשלה וביום שני יעלה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ויעבור להמשך דיון בועדת חוץ וביטחון.

בישיבה דנו גם במשבר שנוצר בין מפלגת ש"ס למשרד האוצר בנושא מע"מ אפס על חשמל ומים, כפי שסוכם ערב ההצבעה בממשלה על התקציב. במהלך הישיבה חלה התקדמות בדרישת ש״ס לקבוע מע"מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה ומע"מ אפס על מים לשכבות החלשות.

מחר צפוי השר אריה דרעי להיפגש עם שר האוצר משה כחלון, כדי להמשיך לדון בנושא.

כזכור ביום שני השבוע אמר שר הבריאות יעקב ליצמן לבחדרי חרדים: "הקואליציה חייבת לעמוד בסיכום שבהסכם הקואליציוני ולהעביר את חוק הגיוס במקביל לאישור התקציב ביום רביעי הבא. לא ויתרנו על הדרישה שלנו. הסכם חייבים לקיים".

סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש, אומר לבחדרי חרדים כי הוא מתנגד לדחיית מועד ההצבעה לאישור חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית. לדברי פרוש, "בעבר דרשנו שלא יהיו סנקציות פליליות בחוק וזה הסעיף המרכזי שהולך להשתנות ושעליו דיברו ודנו במליאה כבר הרבה, ואין סיבה מוצדקת לדחות את ההצבעה בשביל דיון חוזר על אותו עניין".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, אמר לבחדרי חרדים ביציאה מישיבת סיעת יהדות התורה שנערכה היום: "אנחנו בסיעת יהדות התורה סיכמנו שהסכמים חייבים לכבד, אם ההסכם אומר שחוק הגיוס חייב להיות לםני חוק תקציב המדינה בקריאה שניה ושלישית, וזה סיכום שלנו עם ראש הממשלה, אנחנו מקווים שראש הממשלה כשיביא ביום ראשון את החוק לממשלה אז הוא יודיע שיעבור גם בקריאה שניה ושלישית לפני התקציב. הטענה שלהם שאם יעבירו את החוק מהר זה יגרום להסתה, זה בדיוק ההיפך מהמציאות. ככל שזה יתארך - ההסתה תגדל יותר".

ח"כ ישראל אייכלר אמר לבחדרי חרדים: "הזהרתי מפני 'חול המועד רבין', שאם חוק הגיוס יעבור בשבוע הבא בקריאה ראשונה ורק לאחר אישור התקציב יעברו קריאות שניה ושלישית אז כל התקופה מלפני הקריאה הראשונה, עד שבוע ימים יקרה לנו מה שקןרה ב'חול המועד רבין'. הכוונה, מי"א חשוון ועד הרביעי לנובמבר כל שנה יש פסטיבל רצח רבין, וכך יהיה לנו פסטיבל גיוס שבוע או שבועיים, ואחר כך יגידו לנו שיש לחץ ציבורי כזה שאולי יש לדחות בעוד חודש או חודשיים.
ואז אנחנו נפסיד את זה. לכן יש להעביר את חוק הגיוס בשבוע הבאה ולסיים את הסיפור".

מכתב מזכיר ה'מועצת' האגודאית


גיוס ליצמן נתניהו דרעי כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד