כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

לייבל'ה חושף: איפה היו דרעי ונתניהו?

אורן חזן סוגר דילים, ולדר מקפיץ את הברנז'ה ו'הרנטגן' חותך • וגם: מעקב צמוד אחרי הזוג של קול ברמה

לייבל'ה חושף: איפה היו דרעי ונתניהו?


"בכל צער וצער", פיזם לייבל'ה כשהוא מעביר בראשו את מאורעות השבוע החולף, פטירת מרן של אשדוד ודחיית תיקון חוק הגיוס, אבל המאורע המכונן לשעה ולדורות של השבוע, היה כמובן פרשת הפרסום ב'הפלס', ובעקבותיה יצא לייבל'ה לבחון לעומק האם וכיצד נרדמו ב'יתד נאמן' על המשמר?

ואלה תוצאות הבדיקה: בעוד העורך ישראל פרידמן טס לחו"ל, חגג הסופר והמחנך חיים ולדר את שמחת נישואי בנו במרכז האירועים הדר דימול במתחם הבורסה ברמת גן - לשם הגיעו כל המי ומי ויצאו בשלל גדול - הספר ילדים מספרים על עצמם 8.





חשבתם שזה הכול? העורך אריה זיסמן חגג יובל שנים להיווסדו, ובמערכת הפתיעו אותו בשעת לילה בעוגה מהודרת, ככה זה כשיש לך גיס בשם אריק איליוביץ במערכת השיווק. זיסמן התרגש ואפילו אליהו ארנד והאגדה שהגיע לבדוק שהכל תקין לבוקר - בירך ופרס מנה. מה הפלא אם כך שזליג נותר לבדו במערכה?





ואותו ארנד, תועד השבוע בחתונת בן הסופר הנודע חיים ולדר במסגרת מעמד קבלת פנים לראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, ששב מביקור שורשים בפולין יחד עם קרובי משפחתו. נצפו עוד במקבלי פניו: הבוס של ארנד, סגן ראש העיר והמוניציפאלי של דגל מנחם שפירא, והעוזר המסור של גפני שלומי פולק.





ואפרופו חתונת ולדר, מי שנצפה מבצע סלפי לא שיגרתי בעליל, הוא דווקא המחנך הרב מוטק'ה בלוי, שהעניק חיבוק של עידוד לזמר ישי לפידות.





ואם חשבתם שבלוי הנמרץ עסוק בסלפי למיניהם, הייתם צריכים לבקר השבוע באולפן החדש של 'אנחנו וצאצאינו' שהוקם לאחרונה בהשקעת ענק בביצועו של ישראל יוטקובסקי, הבן של היו"ר, ובעזרתו של יועץ החינוך ר' מוטק'ה, שנצפה מול המיקרופון מספר את סיפורי יוסל'ה ומוישל'ה המרתקים.



החליפה של יוני
ומכאן לענייני אקטואליה פוליטית: לכבוד משרד הפריפריה ואחרי שהיו"ר של ש"ס אריה דרעי הזמין באחרונה רכב סקודה סופרב 2016 חדשה דרך סוכנות "רכב" בירושלים, תיעד אותו לייבל'ה תופר חליפה שתתאימה ללוק ולמשרד החדש בחנות hatbox.





אבל הדובדבן שבקצפת בלקוחות אותה חנות, הוא הבן של האיש מספר אחד במדינה - יאיר נתניהו. ה'ממשיך' של תומך הרפורמים החדש רכש חליפה מהודרת ונעמד להצטלם.





והמגה סטאר הנוסף שנצפה אף הוא ממלא מזוודות בחוץ, הוא מנחם טוקר שצירף חליפה נוספת למאגר. לייבל'ה יכול להבין שהתקדמות מ'קול חי' להגשת תוכנית קבועה בערוץ 2 מחייבת מגוון רחב בארון.





ואפרופו 'קול חי', לאחר שלייבל'ה חשף בשבוע שעבר את המעבר של חברו האהוב איתי גדסי מרשת 'קו עיתונות' לטובת כור מחצבתו אצל העורך הקודם של הרשת - רדיו קול חי, חגגו לגדסי דנן על כוסות קפה קרטון העורך ינון פלח והמנכ"ל יענקלה פרידמן. לייבל'ה טוען שהיה גם עוגה ומחכה לתיעוד ולביס. פרידמן מסר שאמנם יהיה לו קשה בלי הכוס קפה היומית הקבועה עם איתי, אך הוא משוכנע שהקשר החם ימשך גם בעתיד. "גדסי הוא חלק מקו עיתונות", הצהיר ללייבל'ה בתוקף. קשה עלי פרידתכם.





ועוד עיתונאי שפרש זמנית, דוד חכם, דאג כמנהגו בקודש לשלב גם מעבר דירה, והוא התקדם מקומה 7 לקומה 17 במגדלים בפתח תקווה. לייבל'ה מצפה להזמנה.

ועדיין (תרתי משמע) בקול חי: איש התקשורת ידידיה מאיר שנסע לניו יורק והיה גם ב'שלוחים' של חב"ד - נצפה בעריכת הקניות, וכמובן שיש תיעוד לעניין.





ועוד אחד שנמצא בחו"ל: סגן ראש עיריית מודיעין עילית וסופר עיתון המודיע התורני טוביה פריינד. בליל רביעי הגיע פריינד להתברך במעונו של זקן האדמו"רים מויזניץ מונסי, לאחר שבסוכות האחרון ערך ראיון חג עם האדמו"ר.

עוד קצת בתקשורת: שני הטאלנטים המרכזיים על בסיס יומי שנותרו בקול ברמה (להוציא מוישה גלסנר כמובן, שנצפה לאחרונה מסתובב חמוש באקדח, ככה זה כשאתה מפקד הגזרה בפועל של ביתר) הם כנראה יהודה שלזינגר ושמואל בן עטר. מכיוון שכל עובד ב'קול ברמה' חשוד בעיני לייבל'ה במעבר פתאומי ל'קול חי', ניהל לייבל'ה השבוע מעקב צמוד אחרי השניים.

ובכן, בעוד שלזינגר נצפה מעט לפני השקת המדור החדש ב'ישראל היום' שיעסוק בחרדים והמסתעף, כשהוא מסתפר אצל בנצי ומאמץ מראה חרדי נאה.





הרי שבן עטר התייצב דווקא בעמדת הספר, וגזז בקבר שמואל הנביא את פאותיו של הנכד הקרוי על שמו. ללייבל'ה נמסר שגם הבן יקיר הממשיך בדרכי אביו, כוכב גלי ישראל והסביבה יוסי בן עטר, התכבד בגזיזה כדת וכדין.





ואם בבן עטר עסקינן, הרי שבשבת האחרונה גייס את האסטרטג ארי גלהר וכתב הבית החמוש במשקפיים חדשות אבי שיף, ויחדיו שבתו השלושה בחברון לרגל פרשת חיי שרה. לאחר שטעמו כי טוב אצל איתמר בן גביר והתפנקו כהוגן אצל ברוך מרזל - הגיעו לסעודה בלתי נשכחת אצל הבוס שאין להזכיר את שמו. לייבל'ה מאחל בתיאבון.



ענייני פריפריה ומועצות מקומיות
וברוח הימים, לייבל'ה נשאר בפריפריה, וביקר בחמישי שעבר במרכז לרפואה דחופה 'בריאותא' שבמרכז ONE פלאז'ה בבאר-שבע. לא, לא רק בגלל עשרות המטופלים שחיכו לשירות רפואי, אלא בגלל האורחים הרבים שהגיעו לטקס חנוכת מרפאת המומחים החדשה של המרכז המפואר. מי שגנב את ההצגה כדרכו היה הרב איפרגן יעקב (המכונה הרנטגן) שבא לקבוע מזוזה בכניסה למרפאת המומחים, ועשה זאת כדרכו בנועם ובחן.

צילום: צבי תקשורת




ולאחר שהוכיח שפיגוע אצל החרדים מתועד בווידאו הטוב ביותר, ואין ספק שמגיע קרדיט נאה בעניין גם לדובר העירוני, אירס הראיס של ביתר עילית מאיר רובינשטיין את בנו אהרן עם בתו של הרב ברוך זופניק. לייבל'ה מברך שהזיווג יעלה יפה לבניין עיר התורה והחסידות בערי יהודה.

ונעבור לפינת הביקור השבועי הקבוע בכיכר ספרא: בוועדת תכנון ובנייה נתקל לייבל'ה שוב ביצחק פינדרוס, כשהוא ממלא את מקום יו"ר הוועדה. כנראה יוסי דויטש היה מרוצה מהמ"מ גם השבוע.

ואילו חברי מועצה חרדים שדואגים לשכרם נחשפו השבוע: ישראל סילברסטין מבית שמש שהפעיל את נושא השכר לחברי המועצות הגיע לכנסת, ועמו הגיע לחזקו גם ראש העיר משה אבוטבול.





וחבר מועצה שכבר מסודר עם משכורת של מ"מ, שמוליק גרוסברד מאלעד, נצפה בערב ר"ח ברחבת הכותל המערבי כשהוא נושא תפילה חרישית.



פינת המוזיקה
אחוות החזנים: בליל אמש קפץ לייבל'ה לחתונת בנו של הרב משה אסטמן, השליח הראשי של חב״ד באוקראינה, שהתקיימה באולם קדמה בבני ברק. באירוע נכחו אורחים מכובדים מהארץ ומחו״ל וגם: מרן הרב הראשי לירושלים שלמה עמאר והצמוד נסים אלקסלסי, רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ, חבר מועצת עיריית ירושלים יענקל׳ה הלפרין ועוד. את האירוע ניהל כמובן יענקוש זילברמן הנודע, איש הקהילה היהודית בקייב, אבל את עינו של לייבל'ה תפס דווקא החזן דובל׳ה הלר שהסתודד עם חזן אחר - ח״כ אורן חזן.





ביום שלישי בלילה עלו צמרת עולם המוזיקה וחבריו של בעל המנגן איציק פילמר לחגוג עמו את שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת, והברכה אחת לאחיו המוכשר איש האשכולות בעריש מביזנייעס.





ברכת מזל טוב גם לדני אבידני, האיש והקלידים, לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ובענף הזמרים: אחרי שחזר מחתונה נצפה הזמר העולה קובי ברומר בחנות מנפיס בצומת שילת משביע את רעבונו.





והנה סקופ נדל"ני: הזמר החסידי ליפא שמלעצר רכש לאחרונה דירה ברמת גבעת זאב החדשה והיא צפויה להיות מוכנה בעוד מספר שנים. ללייבל'ה נודע כי ליפא שואף לגור מספר חודשים בשנה בישראל, ובכך הוא מצטרף למ.ב.ד, שרכש כזכור דירה בבנייני תנובה, ולזמר אברהם פריד שמחפש דירה לרכישה באזור ממילא.

ומי שחפץ להאזין השבוע לחתן הטרי מוטי שטיינמץ, יכל למצוא אותו בשמחת השבע ברכות שערכו ראש הכוללים שלום בער סורוצקין ואיש הגדוילים רפאל מאיר לנין והמשב"ק המסור של הגרי"ג אדלשטיין, מוטי פלאי במלון ויז'ניץ, כשהוא מסתודד עם קרוב המשפחה החדש יהודה איזנברג. עוד במשתתפים: כמעט כמעט ח"כ יעקב אשר, הסגן המקומי מנחם שפירא, ה'מלך' המקומי אברהם רובינשטיין, הנכד ואיש הסוד יענקי קנייבסקי, יהודה יברוב שלייבל'ה כבר לא זוכר בדיוק מה הוא עושה ב'יתד', אליהו ארנד שלייבל'ה זוכר טוב מאוד מה הוא עושה ב'יתד', יוסף חיים כאלף שתפס מנוחה מהלשכה של אריה, וראובן קורלנסקי.

ואם פספסתם את איזנברג, יכלתם למצוא אותו השבוע גם בחתונה שערך חמיו, נאמן ביתו של הגראמ"מ שך זצ"ל, הרב רפאל וולף. לייבל'ה מאחל רק בשמחות.





ואותו שטיינמץ, נצפה בחיבוק דוב של הראיס הבני ברקי חנוך זייברט, בברית לנכדו של ה'מלך' דלעיל אברהם רובינשטיין. דוד זר תיעד.





אחדות בעולם המוזיקה: יוסף משה כהנא, המפיק המוזיקלי האגדי, נצפה ברחובות בורו פארק בתמונה משותפת עם וורדיגר הבן של מנדי ורדיגר בעלי מוסטלי מיוזיק.





ועוד מניו יורק: איש 'שירה' אלי שפריי ועוד חסיד ממיר צפניה יהושע שוקי אונגר נצפו מאוחדים (עיירת נופש או לא, כמה זמן אפשר להיות במונסי?). שפריי פינק בסיבוב ולייבל'ה כמובן תיעד.





ומי שבחרו דווקא לשבות לרגל שבע ברכות באוקראינה, הם חברי מקהלת נרננה, יחד עם הקלידן אבי דרור והזמר מאיר גפני. כבר בהלוך, דאג לייבל'ה לתיעוד היישר ממחלקת הביזנס.



מן הגורן ומן היקב
האייונט: מסיבת הפתעה לעו"ד יוסי ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין, שהתקיימה ב'אל גאוצ'ו' בשלישי בערב, שם חגגו כ-30 משתתפים את כניסתו לשנת הבינה של ויצמן. לייבל'ה תיעד כמה מהנפשות היותר מוכרות בסביבה: עו"ד רפי אסרף, הממונה על ההקדשות במשרד המשפטים, עו"ד אברהם יוסטמן, סמנכ"ל קרן קמח, ועו"ד בצלאל נתן מעיריית בני ברק, שמן הסתם יזמו עוד דרך מפולפלת לסייע בתעסוקת חרדים. עוד במשתתפים: ח"כ עו"ד רוויטל סויד, עו"ד משה מורגנשטרן, עו"ד שלמה לינצר, עו"ד אייל בסרגליק ועו"ד ד"ר ינון היימן.





כוכבי הסדרה שטיסל שהו בשבת האחרונה בירושלים והתארחו במלון הסוויטות 'הקומה 21'. בליל שבת קפצו לביקור בטיש של חסידות תולדות אהרן וגילו להפתעתם כי האדמו"ר אינו בארץ. בשל כך, נאלצו בני החבורה המאוכזבים להסתפק בסיבוב בבית יואליש קרויס ובחזרה למלון. לייבל'ה תיעד את זוהר שטראוס ברגע של הפוגה.





וכשהאדמו"ר בקראון הייטס ומקבל את החסידים לעצה וברכה - צלם החצר נשאר מובטל באשדוד ומצא זמן להעסיק את ילדיו בגינה. קבלו אותו, האיש המתוק יהושע פרוכטר משתעשע להנאתו.





וצלם אחר, שמוליק דריי, חבק השבוע בן. לייבל'ה מאחל מזל טוב גם לגיס והדוד, המושך בחוטים נפתלי זאבי.





מזל טוב חם גם לדובר זק"א, מוטי בוקצין, שנכנס לדירה חדשה. לרגל האירוע הגיע האדמו"ר מנדבורנה ירושלים עד פתח תקווה, כדי לקבוע מזוזה ולברך את הבית החדש.





פינת סלב נולד: יואל וקסברגר, האיש והמלכות והזמירות וכל שאר ההמצאות, זכה במעמד בצדק לאחר שתועד כשהוא חותם על ספר ברחוב. לייבל'ה מעריץ.





ולסיום חידה: מי הוא העיתונאי הוותיק והבכיר שלא הצליח לערוך השבוע את העיתון החדשותי כמיטב המסורת של השנים האחרונות לאחר שלא חש בטוב?
לייבלה נתניהו דרעי רכילות פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד