י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נחשף: כך תוקצבה דגל ירושלים

מתברר: התקציב ל'דגל ירושלים' הועבר בכלל על ידי יהדות התורה • וגם: מתי טורפד תקציב נוסף ובאיזה סכום?

נחשף: כך תוקצבה דגל ירושלים


פחות מיממה לאחר האירוע של 'דגל ירושלים' לילדים, שחולל סערה בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים', כי לאחר הזמנתו של הגר"ש אוירבך - ביטלו חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, נשיא מועצת החכמים והראשל"צ את השתתפותם, מתברר כי סוגיית המימון שונה לחלוטין ממה שפורסם בתחילה.

כזכור, בבתיהם של גדולי ישראל טענו כי הסיבה בשלב הוזמן הגר"ש אוירבך לאירוע, היא תקציב ש'סידר' סגן ראש העיר מטעם 'עץ' חיים אפשטיין לארגון, בתנאי שיזמינו את הגר"ש. אפשטיין עצמו הכחיש את הדברים ל'בחדרי חרדים'.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי כבר ב-2014 ביקשו חברי המועצה החרדים להכניס לתקציב 800 אלף שקל עבור שנת השמיטה. אלא שאז הם התבקשו לדחות זאת לשנת 2015. ואכן, לפני כחצי שנה התקלה הבקשה לסכום מעט יותר גבוה - 900 אלף שקל.

הסכום אמנם הועבר דרך האגף לתרבות תורנית - אבל היה זה במסגרת סיכום של יהדות התורה עם ראש העיר, ולפיו הכסף יופנה לפי ייעודים שיהדות התורה תצביע עליהם. ואכן, בהתאם לסיכום פנימי וחלוקה ליטאית-חסידית, הופנו 700 אלף שקל לדגל ירושלים, ואילו 200 אלף שקל הופנו לארגון דרכי חינוך שמתעסק אף הוא בפעילות שמיטה.

נקודה מעניינת קשורה לישיבת המועצה האחרונה, אז התבקשו החברים לאשר העברה של 600 אלף שקל נוספים, שאמורים להיות משולמים על ידי משרד החינוך, ועברו כבר את ועדת הכספים העירונית. באופן מסקרן למדי, לא העבירה המועצה את התקציב המדובר.
תקציב דגל ירושלים אירוע אפשטיין אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד