כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

למה כחלון מתעלל בדרעי וביעלון?

שר האוצר מסיח את הדעת מהבטחת הבחירות המרכזית שלו, אבל מה לנו כי נלין אם הח"כים החרדים שכחו מאיתנו?

למה כחלון מתעלל בדרעי וביעלון?


לא לחינם הבעיר בשבוע האחרון שר האוצר משה כחלון שורה של מדורות פוליטיות, פתאום נשכחו ממנו הבטחות וסיכומים קואליציוניים חתומים, שר הפריפריה החדש עבר מיני התעללות שנכון לשעת כתיבת השורות טרם הסתיימה, יעלון נאלץ לחתוך בבשר (אם כי לא בחלק החי, אלא בשומנים) של תקציב צה"ל, ועוד שלל עימותים הקשורים לתקציב.

לכחלון יש בעיה קשה, אולי היחידה שעשויה לסיים עבורו מוקדם מהצפוי את ההרפתקאה הפוליטית הנוכחית - הבטחתו להוזיל את מחירי הדיור. הבטחה שיותר מתמיד נראית לא ראלית ולא מעשית. אפילו מקום 2 ברשימת 'כולנו', שר השיכון יואב גלנט, כבר אמר מפורשות שייצוב המחירים יירשם כהישג, והורדה מינימלית של אחוזים בודדים במחיר היא יעד כמעט בלתי מושג.

לפיכך, כחלון נזקק לעימותים הללו פעמיים: אחת כדי להסיח את הדעת מההבטחה הבלתי ממומשת שלו, ולמקד אותה בקרבות בנושאים אחרים. והשנייה, כדי לצמצם ככל שניתן את הישגי השרים וראשי המפלגות האחרים. בדיוק זה חסר לו, שדרעי יגיע לבחירות הבאות עם מימוש קלף המע"מ אפס, גם אם בגרסה חלקית, וממנו יבקשו הבהרות.

הטענה אינה על כחלון, ולפחות לא רק עליו, חברי הכנסת החרדים הוכיחו בקדנציה הנוכחית שהם מנוסים ומכירים כל טריק. הם ניצחו בקרב על הדיינים, השיגו אפליה מתקנת לחרדים עובדים, התפשרו על תכנית חיסכון במקום קצבאות ועומדים רגע לפני תיקון חוק הגיוס, הכל טוב ויפה? כמעט.

כי בסופו של דבר, המגזר שסובל יותר מכל מעליית מחירי הדיור, הוא המגזר החרדי, הנוהג לרכוש לבניו ולבנותיו הבאים בברית הנישואין דירות (כ–7000 חתונות מידי שנה), ואשר ניצב בפני שוקת שבורה כפולה - מחיר בלתי אפשרי ומחסור חמור בערים ושכונות חרדיות. אז נכון, יוצאים לאחרונה מכרזים למאות ולאלפים, בבית שמש מתוכננת בניה של אלפי יחידות דיור לציבור החילוני, כי הליכוד דורש. אבל בכל מה שנוגע למגזר החרדי קול דממה דקה, אין קול ואין בונה. והח"כים החרדים? עסוקים בעניינים העומדים ברומו של עולם כמו הזכות לחברות בוועדה למינוי דיינים, ובעיקר לריב ביניהם.

נותר עוד שבוע עד לסיום חגיגת התקציב הדו שנתית, זה הזמן של דרעי וגפני, ליצמן ופרוש, להזדקף על רגליהם האחוריות ולדרוש בכל תוקף משר האוצר - תן לנו דירות.

הכותב מכהן כסגן ראש לשכת עורכי הדין
בניה דירות חרדים כחלון גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד