י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שבת חברון: מרזל, הבטחות ותפילות

יוסי בן עטר שבת בחיי שרה בחברון, וחזר עם כמה תובנות משמעותיות, על הטרור, דעות קדומות ודבר אחד ללא שינוי

שבת חברון: מרזל, הבטחות ותפילות


בשבת האחרונה שהיתי יחד עם אלפי יהודים בחברון לרגל פרשת חיי שרה, בה מסופרת רכישת מערת המכפלה מאת עפרון ב-400 שקל כסף. לכאורה, סיפור היסטורי עתיק יומין, אולם השהייה במקום מחדדת את ההוויה היומית בראי היסטורי, ובעיקר על רקע הנרטיב שיש מי שרוצה לייצר נגד האחיזה היהודית במקום.

אחד הנרטיבים הנוספים שמנסים לייצר לנו, הוא בהקשר של פעיל הימין ברוך מרזל. קיצוני, פנאט, הזוי, אלים ושורה נוספת של תיאורים לא מחמיאים הייתה ההרמה להנחתה שנוצרה לתדמיתו של מרזל בקרב האורחים הרבים שפקדו את ביתו. מתוך כל התיאורים שהודבקו לו, התיאור שכנראה הכי הולם אותו הוא מכניס אורחים שביתו פתוח לכל.

לא ברור אם זה בהשראת מייסד האומה היהודית הקבור במקום, אולם בפועל אין חייל שלא הכיר את הדרך לבית ואין אורח שלא ידע על התפריט העשיר. בשעה 00.30 בלילה הגעתי לביתו, שם עשרות אורחים מילאו את הבית. שיכורים, נערים חסרי כל ואורחים רמי דרג זכו למעמד שווה. היחידים שקיבלו שירות Vip היו החיילים.

במרפסת הבית ישבו כמה בחורי ישיבה ושרו שירי שבת בדבקות רבה - עד שאחד הנוכחים הסביר להם כי הבתים במרחק של כמה מאות מטרים בטווח אווירי הם בתי ערבים ברשות הפלשתינית. כמה דקות של פחד, ולאחריהם חזרו לאווירת הדבקות ולטיפול באורחים החדשים שהגיעו.

המצב הביטחוני הרגיש אמנם השפיע השנה דרסטית על מספר המשתתפים בשבת - אולם מספר הפוליטיקאים לא ירד. בין שכונת אברהם אבינו לתל רומידה הסתובבו הפוליטיקאים בהמוניהם.

שר החקלאות אורי אריאל נשבע אמונים לאבות ועלה לתורה בבית הכנסת העתיק. סגן שר הביטחון אלי בן דהן הסתובב חמוש בשני מאבטחים והבטיח ביטחון, השרה לשוויון הזדמנויות הצטלמה על רקע המערה, הרב הראשי לישראל דוד לאו חילק ברכות ושידר אופטימיות ומנכ"ל משרד הדתות פיזר חיוכים. גם סלבריטאים לא חסרו, והבולט בהם היה עו"ד יורם שפטל שהגיע עם רכב פורש של שני מושבים ועורר קנאת היהודים והערבים יחד. כולם הסתובבו עם כולם, עברו מפאנל להרצאה ולרגעים זה הזכיר כינוס של מרכז מפלגת הליכוד.

אחד מתושבי חברון שיצא מהאירוע סיכם: "בניגוד לסלבריטאים שאין לי ציפייה מהם, מה יגידו הפוליטיקאים על כל ההבטחות שלהם כאשר כבר שנים איש לא בונה בחברון. היחיד שאין לי אכזבה ממנו הוא אלי בן דהן. האיש לא מועיל ולא מזיק. לא עושה כלום".
חברון חיי שרה ברוך מרזל הכנסת אורחים חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד