י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בן 17 מואשם: תקף רב רפורמי פעיל זכויות אדם

בתקיפה, שאירעה בסמוך לגבעה ליד היישוב איתמר, הביאה לחיפוש בביתו של הנער - שם נמצאה תחמושת רבה

בן 17 מואשם: תקף רב רפורמי פעיל זכויות אדם
משטרה


פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ה') כתב אישום לבית משפט לנוער בפתח תקווה כנגד נער בן 17 מאיתמר בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין והחזקת תחמושת.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד שירלי לוגסי, בתאריך 23.10.2015, שהה הנער בגבעה 851 הסמוכה ליישוב איתמר כשהוא רעול פנים ומחזיק בסכין ובאבנים. באותו זמן נכח במקום הרב הרפורמי אריק אשרמן, המשמש כנשיא עמותת "רבנים למען זכויות אדם", יחד עם עיתונאי זר.

הנער רץ לעבר אשרמן והעיתונאי כשהוא אוחז באבנים, מניף סכין לעברם ודורש מהם לרדת מהגבעה. בהמשך זרק הנער אבנים לעבר אשרמן שפגעו בגופו, וכן הכה אותו באגרופו ובעט בו, כאשר בכל העת אחז בסכין ונופף בה לעברו. כתוצאה ממעשיו נהדף אשרמן לאחור במורד הגבעה. בשלב מסוים לפת הנאשם בחוזקה את צווארו של אשרמן בתנועת חניקה והפיל אותו ארצה על ברכיו, וכן הכה אותו בראשו.

על רקע האמור נערך בתאריך 08.11.2015 חיפוש על פי צו בביתו של הנער. בחיפוש נמצא כי החזיק בביתו 44 כדורי נשק מסוגים שונים וקליעים בתפזורת שהוחזקו בצנצנת.

עו"ד איתמר בן גביר בתגובה לכתב האישום - "הפרקליטות שוב משמשת כעושה דברו של השמאל הקיצוני בישראל. גם המשטרה בהודעה הראשונה לתקשורת מסרה כי מדובר בפרובוקציה של אשרמן וחברי ארגונו. לא מצאנו ביטוי בכתב האישום למעשיו של אשרמן שנכנס לתוך שטח שאסור לו להימצא בו ועודד ערבים למעשי אלימות נגד מתיישבים. כמו כן ההודאה שנגבתה ממרשי נגבתה מבלי שמרשי ייקבל הזכות להיוועץ בעורך דין ולכן אינה חוקית. בנסיבות אלה אבקש לשחרר מרשי לחלופת מעצר".
נשק איתמר רבנים לזכויות אדם שומרון מתנחל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד