ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יותר מ-128 הרוגים ומאות פצועים בפריז

סדרת פיגועים חסרי תקדים בפריז: לפחות 128 בני אדם נהרגו ויותר מ-300 נפצעו • דאעש נטל אחריות

צילומסך: טוויטר
צילומסך: טוויטר


תופת בצרפת: יותר מ-128 הרוגים ו-300 פצועים בסדרת פיגועים בפריז אמש (שבת), על העיר הוטל עוצר, מגדל אייפל נסגר וחלק מבתי הכנסת הושבתו.

שר הפנים ברנאר קזנוב הודיע שרשויות מקומיות יוכלו לאכוף עוצר על יישובים במקרה הצורך. כמו כן נאסר לקיים הפגנות פומביות עד יום חמישי.

בעקבות הפיגועים, הושבתו מרבית בתי הכנסת בבירה ולא התקיימו בהם תפילות השבת. עם זאת בחלק מבתי הכנסת בפריז התקיימו הבוקר תפילות שבת ללא אבטחה. לדברי מתפללים, השלטונות ככל הנראה הניחו שהתפילות לא יתקיימו בשל ההוראה שלא להתקהל, אבל מכיוון שיהודים שומרי שבת לא צפו בטלוויזיה בליל שישי ולא שמעו את ההוראה, הם בכל זאת הגיעו לבתי הכנסת.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד נשא נאום לאומה בצהריים מארמון האליזה ואמר: "צרפת תנצח במלחמה. מתקפת הטרור בפריז היא אקט של מלחמה - ואנו ננצח בה. דאעש הכריז מלחמה, אך צרפת חזקה ולא נישבר".

הולנד הכריז על שלושה ימי אבל בצרפת והוסיף: "נגן על האזרחים והמדינה במצב החירום הזה. אני משבח את הכוחות שנלחמו בטרוריסטים".

מתקפת הטרור בפריז בוצעה בששה מוקדים בפריז: אצטדיון סטאד דה פראנס בסן דני, צפונית לפריז, בר "לה בל אקיפ" ברו שארון ברובע ה-11, מסעדת קמבודיה הקטנה ברו בישה ברובע ה-10, אוונו דה לה רפובליק ברוב העשירי, תיאטרון בטקלאן בבולוורד וולטר ברובע ה-11.

הסדרה החלה החל משעה 22:15 שעון צרפת, 112 הרוגים נרצחו בתאטרון בטקלאן מפיצוץ, 19 הרוגים בבר סמוך "לה-בל אקיפ" רח׳ שרון ברובע ה-11, 14 הרוגים במסעדת קמבוז׳ ברח׳ בישה ברובע ה-10 מפיצוץ, 4 רוגים ברח׳ שד׳ הרפובליקה מירי.

פיגוע גם באצטדיון הכדורגל. נשיא צרפת פרנסואה הולנד נכח במקום והוא נמלט מיציאה צדדית.

לפחות מחבל אחד הוא בעל אזרחות צרפתית ועל-פי דיווחים שטרם אושרו שני מחבלים אחרים נשאו דרכונים של מצרים וסוריה.

החשש המרכזי כעת הוא שמעבר לשמונת המחבלים שנהרגו, ישנם סייענים או מפגעים מחבלים נוספים שהשתתפו בפיגועים שמתכוונים לתקוף פעם נוספת.

ארגון "המדינה האיסלאמית" מסר בהודעה רשמית: "במתקפה מבורכת של אללה, קבוצת חיילי החליפות שבורכו על ידי אללה, לקחו בירי את בירת התועבה והסטייה, זו שנושאת את דגל הצלב באירופה, פריז. קבוצה של לוחמים נטשו את החיים האלה והתקדמו לעבר אויביהם, במותם מות קדושים, למען הדת, הנביא וחבריו ומתוך רצון להשפיל את אויביו. הם ניצחו עם אללה".


נמלטים מאולם ההופעות בפריז
פריז צרפת טרור דאעש פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד