א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ישראל מזועזעת: "צלצול השכמה"

המערכת הפוליטית בישראל מביעה הזדהות וזעזוע מהטבח בצרפת: "נעניק כל סיוע שיידרש"

צילום: יונתן זינדל
צילום: יונתן זינדל


ההלם בצרפת: גם בישראל מזועזעים ממתקפת הטרור בבירת צרפת.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אמר: ״אנו המומים וכואבים מול מתקפת הטרור הרצחנית אתמול, בלבה של העיר פאריס. בשם אזרחי ישראל אני שולח את תנחומיי הכנים לעם הצרפתי ולמשפחות שאיבדו את יקיריהן. מדינת ישראל עומדת לצידכם במאבקכם הבלתי מתפשר בטרור.

"הטרור, מכה ללא הבחנה, פוגע והורג חפים מפשע. אנו, אזרחי העולם החופשי, המתמודדים עם איומו, נעמוד מאוחדים במאבק נגד אלו המבקשים לרצוח, לפצוע ולעשות שימוש באלימות והרס. תפילותינו נתונות להחלמתם המהירה של הפצועים״.


נמלטים מאולם ההופעות בפריז

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: ישראל עומדת כתף אל כתף עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד והעם הצרפתי, במלחמה המשותפת נגד הטרור. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את כל גופי הביטחון, להעניק כל סיוע ביטחוני לצרפת ולכל מדינה אחרת באירופה, בעקבות מתקפת הטרור של האיסלאם הקיצוני".

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג שוחח עם פטריק מיזונאב, שגריר צרפת בישראל ואמר לו כי: "כולנו מזדהים היום עם צרפת ומשתתפים בכאבו העצום של העם הצרפתי על פשע נורא ונתעב שהתרחש אמש נגד החירות. נגד השוויון נגד האחווה .אנו מזועזעים מהמחיר הנורא ומשתתפים באבלן של קהילות ומשפחות. הטרור השטני אינו יודע גבולות ורק בשיתוף פעולה אמיץ ותקיף במשפחת האומות ניתן יהיה למגר אותו. ישראל תעשה כל מה שאפשר כדי לסייע במערכה הזו"

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד הגיב: "זה פיגוע טרור נורא של טרור איסאלמי רצחני. ליבנו עם ממשלת צרפת, ליבנו עם אזרחי צרפת. אני חבר ועדת חוץ וביטחון, שיתוף הפעולה בינינו לבין הצרפתים הוא אדוק יותר ממה שרוב הישראלים יודעים, ואנחנו כמובן נמשיך יחד לשתף פעולה כדי להילחם בטרור הזה שמאיים על כולנו. זאת טרגדיה נוראה ואני שולח גם מפה בשם מדינת ישראל את תנחומינו לצרפת, לאזרחיה ולממשלתה".

שר הבטחון בוגי יעלון הגיב: "הטרור הזה פגע אמש בצרפת ובעם הצרפתי, אך הוא מכוון גם כלפי העולם החופשי וכלפי ערכי החופש והדמוקרטיה שאנו מקפידים עליהם ונאבקים למענם. צרפת וישראל חולקות את ערכי החופש הללו, ואנו נחושים להיאבק בטרור הג'יהאדיסטי הזה בשילוב זרועות.

"מדינת ישראל, הנאבקת בטרור האסלאמי לאורך שנות קיומה - כולל בימים אלו - תעניק לצרפת כל סיוע, ככל שתתבקש. זו מלחמה הדורשת מכולנו נחישות חסרת פשרות במגוון רחב של כלים, אל מול קבוצות טרור אסלאמי מתוחכמות וחסרות מעצורים. העולם החופשי יכה בטרור הזה כי אין לו ברירה אחרת. לא ניכנע לטרור הזה, ונרדוף ביחד את הטרוריסטים ושולחיהם".

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב: ״כשמסתכלים על אירופה של היום, שעוסקת בסימון מוצרים מההתנחלויות בזמן שהמזה״ת בוער בסוריה, בלוב, בעיראק, בתימן ובמקומות נוספים, אז מבינים את הבעיה. הבעיה היא בכח הרצון ובנחישות הפוליטית של האירופאים להתמודד עם המציאות כפי שהיא. בלי מנהיגות נחושה המוכנה ללכת עד הסוף אי אפשר לצפות לשינוי אמיתי בתוצאות המאבק מול האיסלאם הקיצוני״, אמר ח״כ ליברמן וקרא ליהודים החיים באירופה לעלות לישראל.

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, הגיב: "הפיגועים הקשים חייבים להוות צלצול השכמה לכל מדינות העולם החופשי ומנהיגיהן - להתעורר ולהכריז אחת ולתמיד על מלחמת חורמה כלל עולמית נגד הטרור האיסלמי הקיצוני, לפני שהמערב כולו יהפוך לזירת פיגוע שותתת דם".

עם צאת השבת הורה אדלשטיין להוריד את כל דגלי ישראל המונפים ברחבת הכנסת לחצי התורן ולהאיר את המשכן בצבעי דגל צרפת לאות הזדהות.
צרפת טרור פיגועים איסלאם נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד