כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הנרצחים הרב ליטמן ובנו הי"ד

פורסמו שמות הנרצחים מהפיגוע ביום שישי: הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל הי"ד מקרית ארבע

הנרצחים הרב ליטמן ובנו הי"ד
הצלה יוש


פורסמו שמות הנרצחים: הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל הי"ד מקרית ארבע.

נועה ויעקב ליטמן, היו ביום שישי בדרכם לשבת חתן במיתר, כאשר כולם היו ברכב מלבד הבת שרה תחיה, שאמורה להתחתן ביום שלישי.

יעקב ונתנאל הי"ד נרצחו. כל שאר בני המשפחה נפצעו קל וכבר שוחררו מבתי החולים.

יעקב הותיר אחריו את נועה אשתו. הכלה שרה תחיה (21), דביר (16), מוריה (12), תהילה (9) ואביה (בת 6).

במהלך החיפושים הנרחבים באזור דרום הר חברון אחר המחבל, התגלה בעיירה דורא, רכב שננטש והוצת. נבדק הקשר בין כלי הרכב לבין המחבלים, שמקום הימצאם עדיין לא ידוע.



הפיגוע אירע בכביש 60, סמוך ליישוב עתניאל בדרום הר חברון - ביום שישי מעט לפני השעה 15:00, פתח מחבל פלסטיני באש מטווח אפס לעבר בני משפחת ליטמן שנסעו עם רכבם המשפחתי בסמוך לצומת עתניאל, צפונית לצומת סמוע. המחבל, המתין לרכב במארב מבעוד מועד.

כתוצאה מהירי נפגעו שלושה - האב, יעקב הי"ד (44)ובנו נתנאל הי"ד (18), הבן בן ה-16 נפצע קל מירי ברגלו. האם נפצעה גם היא באורח קל. בנוסף פונו שלוש ילדות נפגעות חרדה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. לפי הדיווחים, בנו של הנרצח דיווח על האירוע, ואז המחבל ירה בו ורצח גם אותו.

המחבל נמלט בנסיעה דרומה לכיוון באר שבע. כוחות הביטחון ביצעו סריקות נרחבות באזור. בעיירה דורא שבדרום חברון, התגלה רכב שננטש והוצת. במערכת הביטחון בודקים האם רכב זה שימש את המחבלים שרצחו יעקב ובנו נתנאל הי"ד.

נמשיך בדרך
ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תנחומיו ואמר: "נגיע למרצחים השפלים ונמצה עימם את הדין כמו שעשינו בעבר". נתניהו הוסיף כי ישראל תמשיך להילחם בטרור בכל מקום שיידרש.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע הגיב: "הרב יעקב היה אחד המורים המסורים בעירנו. מורה שהעניק לילדי קרית ארבע חברון תורה וידע בנושאים מגוונים ומעל הכל עשה את הכל במאור פנים ובחיוך תמידי שהשרה הרבה טוב על כל סביבתו. נתנאל מנערי הקריה היקרים שהתנדב והעניק מזמנו במד"א והיה צמח צעיר שהלך ופרח ונכון לו עתיד גדול.

"קהילת קרית ארבע חברון המומה וכואבת את הירצחם ימים ספורים לפני חתונת הבת והאחות אך במקביל בית קרית ארבע חברון ימשיך לשאוב עוז ועוצמה מתוך ידיעה שבסופו של דבר המשך ההתיישבות והחיים כאן הם הניצחון האמיתי על הרשע המנסה לפגוע בכל העולם. מכאן נמשיך עם כל הכאב ונזעק: חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי א-לוקינו".
ליטמן טרור מחבלים בטחון רוצחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד