כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ליטמן הי"ד דימם למוות: מחאה נגד הסהר האדום

בשל הפקרת משפחת ליטמן הי"ד על ידי הסהר האדום: משרד החוץ יגיש מחאה חריפה למוסדות הצלב האדום

בזירת הפיגוע. צילום: ארכיון
בזירת הפיגוע. צילום: ארכיון


הפיגוע בעתניאל: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד החוץ להגיש מחאה חריפה למוסדות הצלב האדום בג'נבה, בשל הדיווח על הפקרת הפצועים על ידי הסהר האדום.


"ירו עלינו; ניידת של הסהר האדום נסעה מכאן"

ראש הממשלה ביקש שהצלב האדום יפנה לסהר האדום ויבקשו הסברים על הפקרת הסהר האדום של פצועים ישראלים בשטח, בניגוד לכל נורמה אנושית.

ראש הממשלה גם התייחס לנושא במהלך ההודעה המיוחדת שלו הערב ואמר: "הייתה אתמול תקרית, שעל פניה נראית מאוד חמורה. הדבר הזה קשור באמבולנס, בצוות של הסהר האדום, שככל הנראה עבר ליד משפחת ליטמן, על הרוגיה ופצועיה, ולא הגיש עזרה רפואית.

"אני רוצה להזכיר לכם שלא ייתכן דבר כזה לגבי שירותי ההצלה של ישראל, שמגישים עזרה ללא הבחנה ליהודים, לערבים, לכל אחד.

"אני הנחתי את משרד החוץ, להגיש מחאה חריפה, קודם כל לצלב האדום, שאחראי על הסהר האדום, לבקש הסברים על כך שהפקירו פצועים יהודים, בניגוד לכל נורמה אנושית, לכל נורמה תרבותית והומנית. אם אכן הדברים יתבררו כפי שנראה לי היום, מדינת ישראל תנקוט בצעדים המתאימים נגד ארגון הסהר האדום".

ביום שישי בערב שבת נרצח יעקב ליטמן ובנו נתנאל הי"ד בכביש 60, סמוך ליישוב עותניאל בדרום הר חברון. מעט לפני השעה 15:00, פתח מחבל פלסטיני באש מטווח אפס לעבר בני משפחת ליטמן שנסעו עם רכבם המשפחתי בסמוך לצומת עתניאל, צפונית לצומת סמוע. המחבל, המתין לרכב במארב מבעוד מועד.

כתוצאה מהירי נפגעו שלושה - האב, יעקב הי"ד (44) ובנו נתנאל הי"ד (18), הבן דביר בן ה-16 נפצע קל מירי ברגלו. האם נועה נפצעה גם היא באורח קל. בנוסף פונו שלוש ילדות, מוריה (12) תהילה (9) ואביה (6) נפגעות חרדה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בדיווח שהתקבל במד"א על הפיגוע, דווח כי אמבולנס הסהר האדום שהגיע ראשון לא עשה דבר על מנת להציל את חיי הנפגעים.

המחבל נמלט בנסיעה דרומה לכיוון באר שבע. כוחות הביטחון ביצעו סריקות נרחבות באזור. בעיירה דורא שבדרום חברון, התגלה רכב שננטש והוצת. במערכת הביטחון בודקים האם רכב זה שימש את המחבלים שרצחו יעקב ובנו נתנאל הי"ד.
אמבולנס סהר האדום ישראל צלב אדום פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד