ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הקהילה היהודית: "מסתגרים בבית"

חלק מבתי הכנסת בפריז הושבתו • הבעלים לשעבר של 'בטקלאן' מכר את המקום ועלה לישראל

צילום: מנדי הכטמן, פלאש90
צילום: מנדי הכטמן, פלאש90


גל הטרור בפריז: יהודי צרפת נוקטים באמצעי חירום ושוקלים ביטול התכנסויות ועצרת שתוכננה ליום ראשון.

יותר מ-128 הרוגים ו-300 פצועים בסדרת פיגועים בפריז אמש, ועל העיר הוטל עוצר. בעקבות הפיגועים, הושבתו מרבית בתי הכנסת בבירה ולא התקיימו בהם תפילות בשבת. הקהילה שוקלת אם לקיים מחר לימודים בבתי הספר היהודים.

אך למרות זאת בחלק מבתי הכנסת בפריז התקיימו תפילות שבת ללא אבטחה. שכן יהודים שומרי שבת לא צפו בטלוויזיה בליל שישי ולא שמעו את ההוראה, הם בכל זאת הגיעו לבתי הכנסת.

"הגענו לבית הכנסת", סיפר משה בטיק, תושב הרובע ה-9, "לא ידעתי על כלום ולא הייתה אבטחה. בבית הכנסת סיפרו לנו על הפיגוע. זה היה נורא. מאז אנו נזהרים ומתרחקים ממקומות הומי אדם".

לעומת זאת ברובע ה-11 הקרוב לזירת האירועים ידעו על האירוע. שליח חב"ד הרב משה כהן סיפר "אחד הפיגועים התרחש מתחת לבית-הכנסת שלנו. באותו זמן היינו בסעודת שבת. המשטרה סגרה את הרחוב ונאלצנו להתפלל במקום אחר".

רוז'ה קוקרמן, נשיא ה'קריף', ארגון הגג של יהודי צרפת אומר שהינו שוקל לבטל את השתתפות יהודי צרפת בעצרת, שתוכננה ליום ראשון, במחאה על ביקורו של נשיא איראן, חסן רוחאני, שצפוי להגיע בצרפת ביום שני.

תוך כך, בעליהם היהודים של אולם האירועים 'באטקלאן' שבו אירע הפיגוע המרכזי, מספר כי מכר את חלקו באולם. אחד מהם אף עלה לישראל. יואל טוויטו, בעליו לשעבר המקום סיפר לערוץ 2, כי בעבר קיבל התרעות משירותי הבטחון הצרפתים על כך שתוכנן פיגוע במקום. "הוא נמכר בחודש ספטמבר לאחר 40 שנים, סיפר.

בשנת 2014, בפעם הראשונה אי פעם, יותר יהודים עלו לישראל מצרפת מאשר מכל מדינה אחרת. כמעט 7,000 עולים הגיעו לישראל. השנה עלו עד כה, 6,250 יהודים מצרפת.
פריז טרור דאעש רצח טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד