כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרבנים מודאגים: דורשים אבטחה

רבני אירופה חשים שאיום מרחף על הקהילות היהודיות • התארגנות לקראת עצרת יהודית בפריז: האם השלטונות יאשרו?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


רבני אירופה מודאגים: בעקבות מתקפת הטרור של דעא"ש בפריז, הביעו ראשי הארגונים הרבניים של קהילות אירופה, דרישה לתגבר את האבטחה בקהילות היהודיות.

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ואיגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, שיגר בקשה לקהילות לתגבר את האבטחה במוסדות הקהילות היהודיות. כך גם הינו דורש מהרשויות להציב אבטחה חמושה במוסדות של הקהילות היהודיות כדי למנוע התקפות.

"אנחנו משתתפים בצערו של העם הצרפתי ומביעים תנחומים למשפחות הקורבנות באשר הם", אמר הרב מרגולין וציין כי "יהודי אירופה התריעו מזה זמן ובאופן פומבי בפני כל ממשלות האיחוד האירופי, כי סלחנות והבנה למניעים כלשהם של טרור כלפי מיעוט זה או אחר - סופן שיגבירו את הטרור ויעצימו את פגיעתו הקטלנית במרקם החיים האירופאי. לאיש כבר אין ספק כי אנו בעיצומו של גל טרור – וזאת עוד לפני שצעירים אירופאים רבים שהתגייסו לכוחות האיסלם הרדיקלי, ישובו לאירופה שטופי מח, מאומנים ומצויידים היטב בטכניקות לוחמה.

"מזה תקופה ארוכה שאנו קוראים לכל ממשלה, תנועה, ארגון וציבור שמבין את עוצמת החושך המאפיל והמאיים על החברה האירופאית, להתעשת לפני שכוחות החושך יאפילו על כל חלקה טובה ויהיה מאוחר מידי.

כך גם, הרב משה לוין מנכ״ל ׳ועידת רבני אירופה׳, רבה של הז׳נדרמה הצרפתית ומזכירו של הרב הראשי לצרפת הרב חיים קורסיה התייחס לצורך לאבטח את הקהילה ומסר:

"״ליבנו עם המשפחות השכולות ואנו מאחלים רפואה שלמה ומהירה לפצועים. שוחחתי הערב עם שר הפנים, ברנרד קזנוב שהבטיח לתגבר משמעותית את האבטחה הקיימת סביב ובתוך המוסדות היהודיים במדינה. יש עדיין טרוריסטים המסתובבים חופשי והנחיית כוחות הביטחון לאזרחי פאריס להישאר בבתים ולצאת רק למקרים דחופים. זאת מלחמה!"

"רבינו בחיי אומר; כשיש חושך עלינו להגביר את האור. ביקשנו מכוחות הביטחון לאפשר לנו לקיים הערב מלוה מלכה שתוכננה באחד מהמרכזים היהודיים בפרברי פאריס ובכוונתי, בתאום עם כוחות הביטחון, לקיים עצרת תפילה וזעקה בבית הכנסת הגדול של פאריס".
טרור פריז אבטחה יהדות צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד