י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ב-20:00 בערב: יהודי פריז יתכנסו

לדברי רב המשטרה הצרפתית, תלמודי התורה בפריז אמנם פועלים כרגיל - אך כמחצית מהתלמידים לא הגיעו מפחד

צילום: Laurence Geai/Flash90
צילום: Laurence Geai/Flash90


בעוד האבל בצרפת בעקבות גל הטרור הרצחני נמשך, היהודים במדינה שרויים בפחד של ממש. רחל, פאנית וספרית המוכרת מהחנות Yaalom hair Wigs ברובע ה-19 בפריז, מספרת ל'בחדרי חרדים': "אנשים רוצים עכשיו לעלות לישראל, אבל יש להם פה נכסים וזה קשה. חוץ מזה הם כועסים לראות שישראל לא מגנה על עצמה מספיק".

רחל עצמה גרה בסרסל, וביולי האחרון ניסו ערבים לשרוף את ביתה, בנס נגרמו רק נזקים מהעשן עליהם טרם קיבלה פיצוי מהממשלה המקומית. "ידענו מיד על האירועים בשבת, הזהירו אותנו לא לצאת מהבית", היא מספרת. קרוב משפחתה, פרנק כלפון, היה עם הבן שלו באצטדיון סטאד דה פראנס, בעת שנשמעו הפיצוצים בחוץ, "אבל הוא בריא ב"ה".

האם הוגברה האבטחה על הקהילה היהודית? "יש לנו כבר אבטחה 4 חיילים ליד כל בית כנסת, יותר טוב מארץ ישראל שרוצה להרוס בית כנסת בפסגת זאב", מגלה רחל מעורבות. אך עם זאת מספרת כי "יש פחד, אין פה מי שידאג לנו אם קורה משהו".

הרב משה לוין, מנכ״ל ׳ועידת רבני אירופה׳, רבה של הז׳נדרמה הצרפתית ומזכירו של הרב הראשי לצרפת וסגן נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳, הרב חיים קורסיה, אומר ל'בחדרי חרדים': ״הקהילה היהודית בצרפת כמו כל יהודי העולם בהלם וזעזוע עמוק נוכח הטבח האיום באזרחים מכל הדתות שאירע בליל שבת. ליבנו עם המשפחות השכולות ואנו מאחלים רפואה שלמה ומהירה לפצועים", לשאלת 'בחדרי חרדים' הוא מסביר כי "מוקדם מדי לדעת האם יש יהודים בין ההרוגים או הפצועים".

לוין מספר: ״שוחחתי אמש עם שר הפנים, ברנרד קזנוב, שהבטיח לתגבר משמעותית את האבטחה הקיימת סביב ובתוך המוסדות היהודיים במדינה. יש עדיין טרוריסטים המסתובבים חופשי והנחיית כוחות הביטחון לאזרחי פאריס להישאר בבתים ולצאת רק למקרים דחופים. זאת מלחמה! קיבלנו אישור לערוך עצרת תפילה מיוחדת עם אבטחה מוגברת הערב ב8:00 בבית הכנסת הגדול".

לדבריו, תלמודי התורה בפריז לומדים ומתפקדים כרגיל, אבל "כחצי מהילדים מפחדים להגיע. בתקשורת מפרסמים שהמחבלים חיפשו דווקא את אולם התאטרון הזה, בגלל שהוא היה שייך עד לפני זמן מה ליהודי, והיו מתכנסים בו לפעילות נגד ה-BDS (ארגון החרם על ישראל)".

לסיום, הרב לוין משוכנע שאירועי גל הטרור בשבת לא ישפיעו על העליה לישראל. "גם בישראל יש טרור. אומרים שפצצה זה במקום אחד, אבל סכין אתה לא יודע מי יוציא לך פתאום".

רבה הראשי של המדינה, הרב קורסיה, גם ביקש מחברי הקהילה היהודית להשתתף בשלושת ימי האבל עליהם הכריז נשיא צרפת.

הרגעים הראשונים באולם המופעים
>
צרפת פחד טרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד