ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המהפך: "עץ חיים" שנהיה "רשע מצרפת"

3 שנים בלבד חלפו מאז שיבח הגר"ע יוסף זצ"ל את בעליה של תחנת הרדיו 'קול ברמה' • ומה הגיב צבי עמאר לראשל"צ?

המהפך: "עץ חיים" שנהיה "רשע מצרפת"


בעקבות דבריו החריפים של הראשל"צ הגר"י יוסף על בעליה של תחנת הרדיו 'קול ברמה', שהותקף אתמול במילים קשות בדרשת מוצ"ש הקבועה - שהועברה בשידור חי בתחנה, חזרנו 3 שנים לאחור, לתאריך י"ג בכסלו תשע"ג, או אז הספיד הגר"ע יוסף זצ"ל את מרת כנפיטא עמאר ע"ה, אמו של צבי עמאר.

בדברי מספד שנשא באורח נדיר, בבית מדרשו, בטרם צאת מסע ההלוויה, שיבח הרב את הנפטרת הדגולה, וציין כי היא לא נפטרה, כיון שהנחיה בעולם בנים צדיקים, וכאן עבר הרב לדבר במעלת ילדיה, וביחוד בנה הבכור צבי עמאר.



"הצדקת הזאת אשריה שהיא זכתה לחנך בנים יקרים שכאלה. ב"ה נושאים בעול של הנהגת הקהילה על ברכי התורה. יש הרבה מנהיגים, אבל אלו מנהיגים מיוחדים בדרך התורה, ועל כן מעלתם גדולה. ועליהם נאמר, "ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד". אלו מנהיגים ומדריכים את הקהל ע"פ התורה והמצוות ומעשים טובים. והם בעצמם מחזיקים בתורה בכל כוחותם. כמו שכבר אמרתי כמה פעמים "עץ חיים היא למחזיקים בה", ע"ץ - צבי עמאר, וכל האחים היקרים, כולם אהובים כולם ברורים, כולם קדושים, אשרי שזה ילד אשרי שזה גידל. גורמים קידוש ה' בכל מעשיהם הטובים. מי שהניח בנים צדיקים לא נקרא שמו מת, עדיין חי. צדיקים במיתתם קרויים חיים", ספד הגר"ע זצ"ל.

קל לשער מה גרם למהפך החריג ביחס לצבי עמאר - הסכסוך שהתלקח בין תנועת ש"ס לתחנת הרדיו קול ברמה, בעטיו הפך תוך 3 שנים מ"מצדיק הרבים ככובים ועץ חיים" ל"רשע מצרפת".

כזכור, הראשל"צ פנה אמש לרב בניהו שמואלי שישב לצידו בשיעור ואמר: "תראה, זה ביטול תורה דרבים. שנה שלמה לא העבירו את השיעור שלי. החרימו את השיעור שלי שנה שלמה, עכשיו באים להפריע פה. איזו חוצפה איזו חוצפה. זה צבי עמאר הרשע הזה מצרפת. רשע גדול. הוא ואביאל אדרי רשעים גמורים אלה. נו מספיק רבותי באתם פה להפריע די. די. חצופים!"

צבי עמר הגיב לאירועים אמש: "כאב לי עד למאוד לשמוע את דברי הרשל"צ עליי ועוד בשעה שאנו כאן בפאריז מלקקים עם כל הקהילה היהודית את פצעי הטרור ובוכים יחד עם עמך ישראל את קורבן העולה של משפחת ליטמן הי"ד.

"כיבדתי ואכבד את הרשל"צ כפי שעשיתי בעשרות הפעמים כשהתארח בביתי, סעד יחד איתי עם משפחותינו וקיבל את עזרתי ככל שידי השיגה. בעת הזאת אקיים את דברי המשנה: הנעלבין ואינם עולבין שומעים חרפתם ואינם משיבין עליהם אומר הפסוק ואוהביו כצאת השמש בגבורתו".
צבי עמאר קול ברמה הספד הגר''ע יוסף ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 97 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד