י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פגע בבתו, ונשלח ל-22 שנות מאסר

חרדי מהדרום ספג עונש חמור וקנס מירבי לאחר שפגע במשך שנים בבתו • "הרס את ילדותה ובגרותה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 22 שנות מאסר על חרדי (47) תושב הדרום ואב ל-8, שהואשם בפגיעות קשות בבתו - מאז הייתה בכיתה ז' למשך 4 שנים. קדמו לכך עבירות קשות שביצע בנו-אחיה במשך 6 שנים מאז הייתה בכיתה א'.

הנאשם, שעסק בעבר בענייני סת"ם, אמר כי הוא "זכאי מוחלט". על פי האישום, מאז הייתה הנערה בכיתה א', במהלך השנים 2002-2008, אחיה נהג לבצע בה מעשים חמורים בידיעת הוריו וללא כל התערבות מצדם, מלבד האזהרות לבל תיכנס להריון כתוצאה ממעשיו.

"כשפסקו העבירות מצד האח, ממש כחפץ העובר מיד ליד, הודיע הנאשם שעתה תורו", נכתב בפסק הדין. "הפגיעות הקשות, החמורות והבזויות שהגיעו לאחר מכן מצד הנאשם, אינן אלא המשך לאותה החפצה של המתלוננת שהנאשם לא ראה בה אלא חפץ וכלי לסיפוקו, כשברקע המשיכו אף הפגיעות האלימות".

"הנאשם ניצל את מעמדו כאביה, הוא ניצל את מרותו וסמכותו כהורה, את תמימותה של בתו ואת חרדתה לגורל משפחתה ואף גרם לה לחשוב, כי הפגיעות הינן בגדר מעשים מקובלים בין אב לבתו. הוא אף תכנן את מעשיו והם נעשו בשיטתיות ובקור רוח מחושב, כאשר בתו הייתה חוזרת מהפנימייה – אחת לשבועיים או שלושה שבועות".

השופטים ציינו כי האופן בו בחר האב לנהל את ההליך המשפטי. "המשפחה 'גויסה' להשמעת גרסה אחידה ומגמתית שמטרתה להשחיר את פניה של המתלוננת ולהציגה כדמיונית ושקרנית". הבת הוקעה מקרב משפחתה המצומצמת והמורחבת, כאשר גורמים בסביבתה אף ניסו לטייח את הפרשה, לחצו עליה לבטל את תלונתה והיא אף הוברחה לחו"ל זמן קצר לפני מועד עדותה בבית המשפט, ושבה, כפי שסיפרה, רק כאשר הגורמים הנוגעים בדבר, מצד אביה, הבינו כי העובדה שהיא אינה נמצאת כדי להעיד, בנסיבות בהן הוברחה לחו"ל, פועלת רק לחובתו".

התסקיר מתאר את הצלקות בהן צולקו נפשה ונשמתה של הבת. "הנזקים שנגרמו בעקבות מעשי אביה הם משמעותיים ונוגעים כמעט בכל היבט בחייה. הוא הרס את ילדותה ובגרותה, ערכיה, רווחתה ופגע פגיעה אנושה במהלך התפתחותה הפיזית והנפשית. כיום המתלוננת שוהה במסגרת טיפולית-שיקומית לצעירות בסיכון, זאת לאחר, שכתוצאה מניהול ההליך הנוכחי בני משפחתה של המתלוננת נידו אותה. התמונה המצטיירת מתסקיר נפגעת העבירה היא קשה מאוד, של פגיעה רחבת היקף בכל מישורי החיים, ואין לדעת האם יעלה בידה של המתלוננת למצוא מזור לנזקים הרבים שנגרמו לה בעקבות מעשיו של הנאשם".

"האב לא הכיר באחריותו על מעשיו ולא הביע חרטה עליהם, גם לאחר שניתנה הכרעת הדין. הוא לא בחל בשום אמצעי, כולל כינוי בתו המתלוננת בשמות גנאי, והפלגה בתיאורים משפילים ושליליים לגביה.

לאור האמור ובשל אופיין של העבירות, חומרתן המיוחדת ונסיבות ביצוען "יש להתחשב אף ביסוד הרתעת הרבים בגזירת עונשו של הנאשם ולהעביר מסר ברור, כי בית המשפט מתייחס בחומרה רבה לביצוע עבירות מסוג זה, במיוחד כאשר הן נעשות כלפי קטינים חסרי ישע ובתוך התא המשפחתי, שאמור להיות מבצרם", כתבו השופטים.

על האב נגזרו 22 שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי. בית המשפט פסק עוד, כי הבת "ללא ספק תזדקק לטיפולים רבים, ממושכים ויקרים", והשיתו על האב פיצוי בסכום המרבי הקבוע בחוק, בסך של 258,000 ₪.
בת תקיפה מאסר עונש פגיעה נפשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד