י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא נתן זכות קדימה, הרג אדם וירצה שמונה חודשי מאסר

עמותת אור ירוק: "אחד הפתרונות היעילים והאפקטיביים למניעת תאונות חזית-צד הם הצבת מצלמות נגד תאונות בצומת. על המצלמות להיות בולטות ומשולטות במטרה להרתיע נהגים מלהיכנס לצומת ולהמר על החיים של כולנו"

לא נתן זכות קדימה, הרג אדם וירצה שמונה חודשי מאסר



שמונה חודשים של מאסר בפועל נגזרו על נהג שלא ציית לתמרור מתן זכות קדימה וגרם לתאונה בה אדם אחד נהרג ו-16 בני אדם נפצעו, כך קבעה השופטת רבקה שורץ בפסק הדין שפורסם לאחרונה, בבית המשפט לתעבורה באשדוד.

לפני כשלוש שנים, ארעה תאונה בצומת בית גוברין, החוצה את כביש 35 באזור חבל לכיש, בה היו מעורבים שלושה כלי רכב – רכב פרטי, משאית ואוטובוס. נהג רכב פרטי, נכנס לצומת במטרה לפנות שמאלה לכיוון מזרח, מבלי לציית לתמרור מתן זכות קדימה. נהג המשאית שהגיע מהכוון הנגדי, לא הספיק לבלום, כתוצאה מכך, בעודו מנסה להימנע מפגיעה ברכב הפרטי, סטה מהדרך, פגע ברכב הפרטי ופגע גם באוטובוס שהגיע מולו. כתוצאה מכך נהג האוטובוס נפצע באורח קשה ושעות ספורות לאחר מכן מת מפצעיו.

בפסק הדין ציינה השופטת שורץ כי: "הנאשם הפר חובת זהירות קונקרטית, חובה שקבועה בתמרור שניצב בדרכו". כמו כן, הוסיפה השופטת: "הנאשם נכנס אל הצומת אף שהמשאית הגיעה משמאלו הייתה בטווח שדה הראייה שלו, חסימת דרכה של המשאית גרמה לסטייתה לכוון האוטובוס, כך שהנאשם אינו יכול לטעון כי הוא גורם משני לקרות התאונה. הנאשם הוא האחראי לתאונה ולתוצאותיה".

עמותת אור ירוק: "אחד הפתרונות היעילים והאפקטיביים למניעת תאונות חזית-צד הם הצבת מצלמות נגד תאונות בצומת. על המצלמות להיות בולטות ומשולטות במטרה להרתיע נהגים מלהיכנס לצומת ולהמר על החיים של כולנו".
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד