י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ה'מועצת' קיבלה התחייבות מנתניהו - והסכימה לדחיית התיקון

אביחי מנדלבליט הגיע לישיבת ה'מועצת' של אגודת ישראל, והציג מכתב התחייבות של ראש הממשלה וראשי המפלגות להעביר את חוק הגיוס המתוקן עד ליום רביעי הבא • וגם: מי מהאדמו"רים נעדר מהישיבה ומתי נכנסו הח"כים?

צילום: אלי סגל
צילום: אלי סגל


מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה הצהריים (א) בבית הועד הפועל בירושלים לדון במתווה תיקון חוק הגיוס ושאלת מועד ההצבעה בקריאה שניה ושלישית.

בישיבה השתתפו האדמו"רים‏ מבעלזא, ויז'ניץ, גור, באיאן, ביאלא, מודז'יץ וסלונים וזקן האדמו"רים האדמו"ר מערלוי.

האדמו"רים מצאנז, סדיגורא וויז'ניץ מרכז נעדרו מישיבת המועצת.

בישיבה השתתפו גם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט ועו"ד יצחק מירון נציג יהדות התורה בנושא הגיוס מול משרד הביטחון. מזכיר הממשלה נקרא להיכנס לחדר המועצת בתחילה, ורק לאחר שסיים נקראו נציגי יהודת התורה להיכנס לחדר המועצת.

הגעתו של אביחי מנדלבליט היא בעקבות דרישת האדמו"ר מבעלזא - שיגיע נציג רשמי של הממשלה שיתחייב שהחוק עובר - עוד לפני הבעת תמיכה בתקציב. במקביל, הזכיר מנדלבליט לאדמו"רים שראש הממשלה חתם הבוקר לשר ליצמן שיעביר את החוק לפני התקציב, ואף הציג בפניהם התחייבות חתומה של ראשי המפלגות.

במכתב עליו חתומים ראש הממשלה וכל ראשי סיעות הקואליציה, נאמר: "הואיל ובשל טעמים טכניים לא יעלה בידי הקואליציה להעביר את תיקון לחוק שירות הביטחון בעניין דחיית שירותם של תלמידי הישיבות עד למועד אישור חוק התקציב לשנים 2015-2016 כפי שנקבע במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, אנו ראשי סיעות הקואליציה בממשלה חותמים מטה מתחייבים בזאת כי התיקון לחוק יאושר בכנסת עד ליום 25.11.15".

בעקבות כך הסכימו אדמו"רי ה'מועצת' לקבל את דחיית תיקון חוק הגיוס לאחר התקציב.

כזכור, מוקדם יותר היום אושר בועדת השרים ובממשלה תיקון חוק הגיוס פה אחד ומחר בשעה 10 בבוקר החוק יעלה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין בירך על ההסכמה שהושגה בין ראשי סיעות הקואליציה לפיה חוק הגיוס יאושר בכנסת עד ליום 25/11/15.

כזכור אדלשטיין התנגד לבקשה לקיים הצבעות בקריאה שניה ושלישית על החוק בטרם יעבור תקציב המדינה. ״אין זה ראוי שחוק כזה יקודם בשלוש קריאות בתוך שבוע אחד״, אמר אדלשטיין, ״הכנסת צריכה לכבד את עצמה ולקיים דיונים רציניים ועמוקים בחוק ולא לשמש כמעין חותמת גומי״.

מנדלבליט מגיע לישיבה




מכתב ההתחייבות


מועצת מנדלבליט ישיבה חוק הגיוס חברי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד