כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הרב: המאבק ממשיך - הצילו את ביהכ"נ

רב בית הכנסת 'איילת השחר', הרב עזריאל כהן, דוחה את הפשרה שהושגה על ידי דרעי ובנט: "לא נוכחנו לפגישה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90




המאבק בגבעת זאב לא הסתיים: לאחר שבשעות הצהריים דווח על הסכם שהושג בתיווכם של דרעי ובנט בעניין בית הכנסת בגבעת זאב, דוחה רב בית הכנסת את הדיווחים ומצהיר: "אין שום סיכום, המאבק ממשיך".

רב בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב הרב עזריאל כהן, מתייחס הערב (א') לראשונה לדיווח על הסכם שהושג בעניין פינוי בית הכנסת, דוחה את הפרסומים מכל וכל, ומצהיר כי המאבק נמשך וכי המתפללים לא יתפנו מבית הכנסת.

הרב כהן חושף כי נציגי המתפללים כלל לא נכחו בפגישה שנערכה הבוקר בין השרים בנט, דרעי, ויעלון לבין ראש מועצת גבעת זאב אבי אברהמי בלשכת ראש הממשלה, וכי הם לא הביעו כל הסכמה למתווה שפורסם.

"אנחנו ישבנו בבוקר עם ראש המועצה וסיכמנו שבאופן שיתנו לנו לבנות מבנה קבע על מקום שהמועצה הסכימה עליו, אז אנחנו נמתין עד שהמבנה יהיה מוסדר ואחר כך נתפנה מבית הכנסת ויפרקו את המבנה הקיים, לפי ההלכה שלא הורסים או מפנים בית הכנסת עד שאין מבנה אחר יותר טוב מהקודם", הצהיר הרב כהן.

"על זה הייתה ההסכמה אבל על פי מה שפרסמנו בתקשורת שמפנים היום לאיזה מקלט ורק אחר כך יבנו, על זה לא דובר.

"אנשים מתנגדים לזה ולא הושגה כל הסכמה. בנתיים אנחנו ממשיכים לנהל את המאבק. המאבק ממשיך כרגיל עד שיבואו לקראתנו בדבר שמקובל על כל הציבור".

רב בית הכנסת, הגבאים ונציגי המתפללים הגיעו למשרד ראש הממשלה בניסיון אחרון למנוע את ההרס. אך לדבריהם נציגי רה"מ מתעקשים לבצע הריסה ככל הנראה כבר הלילה. לאור זאת הגבאים קוראים לציבור להתכונן להגיע כבר הערב לבית הכנסת למנוע את ההרס.
גבעת זאב איילת השחר פינוי צהל משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד