כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המחבל פתח את הדלת והילדה צעקה: "לא"

אלמנת משפחת ליטמן ובנה דביר, משחזרים את רגעי האימה של רצח האב ובנו הי"ד מה קרה כשהמחבל ניסה מטח שלישי • צפו

המחבל פתח את הדלת והילדה צעקה: "לא"
עתניאל





האם נועה ליטמן, והבן דביר שהזעיק את כוחות הבטחון והרפואה למקום הפיגוע בו נרצחו אביו יעקב הי"ד ואחיו נתנאל הי"ד, שיחזרו הערב (א'), לאוזני העולים לבית האבלים, את רגעי הפיגוע.

'בחדרי חרדים' מביא תיעוד מהשחזור המצמרר, ואת אותם דקות גורליות שבהם קופדו חייהם של אבי המשפחה הרב הלל ליטמן ובנו נתנאל הי"ד.

"עוברים את העיקול בכביש ימינה, אני זוכר רכב עומד, לפניו עומד מחבל עם רובה, כאילו מחכה. ואז הוא נותן זינוק ופותח בירי" מתחיל דביר בשחזור, כשאמו דומעת. "ישר צעקו לי 'דביר תתקשר לביטחון', כי הפלאפון שלו היה אצלי, אבל לא הצלחתי להתקשר. באמצע הגיעה העצירה הפתאומית, שנתנאל סטה מהכביש, הפלאפון נפל לי, אני מרים אותו והכל מלא בדם".



השחזור

"תוך כדי הוא נותן לנו הוראות, כולם לרדת למטה להתכופף. תוך כדי אני מסובב את הראש, אני רואה את אבא ואומר לנתנאל 'תעזוב את הטלפון ותטפל באבא', ואני שומע אותו מדווח 'ירו עלינו' יש פה הרוג אחד'. נתנאל יודע מה הוא מדבר.

"כולנו מתכופפים, ואנחנו שומעים יריות כל הזמן, לקח לי זמן להבין שנתנאל הפסיק לדבר. אני מרים את הראש ורואה את נתנאל מוטל על המושב שלו, לא ידעתי אם חי או מת. איכשהוא מצאתי את הטלפון שלו על הריצפה, התקשרתי לקיצור דרך של הביטחון 1208,

"הסתכלתי לעבר השימשה הקדמית, ואז אני רואה מיניבוס כזה, פחות אמבולנס אבל עם פס אדום כזה. הוא עבר אותנו, עבר מאחורינו. אמרתי להם שזה לא נראה אמבולנס יהודי, וזה הסהר האדום. אמרתי להם שהוא עדיין לא יורד מהרכב, ואז ראיתי אותו יורד.

"ניתקתי את השיחה וירדתי מהאוטו. נופפתי לו, הוא בא, הסתכל על הרכב ואומר לי "Call 101" וחוזר חזרה לאמבולנס. מיד צלצלתי כבר בפעם השנייה, הוא לבנתיים חוזר, ומסמן לי עם האצבע משהו שהוא מסתובב. אחרי כמה שניות כבר הגיע אמבולנס של מד"א, ירדו אלינו, ניתקתי את השיחה.

"לגבי הסהר האדום, רק אחד מהם ירד, בלי כלום (ציוד) הסתכל ואמר לי להתקשר 101, חזר למושב שלו, התחיל לעשות פרסה מבלי שהבנתי למה.

"במטח הראשון", ממשיך דביר ומספר, "אני רואה את המחבל קופץ, מהמטח הזה אבא נהרג".

"אני לא ראיתי את המחבל. כמו שאני מבין, המחבל נשאר בצד ימין שלי, כשאני בספסל הקדמי מכופף למטה. נתנאל נהג, אני בצד השני ואבא באמצע. המחבל פשוט ירה כנראה למרכז. אולי ירה מקדימה, אולי בכלל מהחלון שלי וזה פגע רק באבא. נתנאל כשהוא דיווח, הוא פתח את הדלת שלו, נעמד בין הדלת לאוטו. אמא אמרה שזה בגלל שהוא לא שמע טוב. בזמן שנתנאל מדווח אני שומע יריות. כשהוא ירה עליו, אולי הוא הגיע מהצד שלי אבל לא ראה אותי. יכול להיות שהוא בא מקדימה או שהוא בא מהצד של נתנאל. אחרי שנתנאל נהרג, אחרי שאני קם, המחבל פתח את הדלת הזזה מאחורי. זה קרה".

המחבל פתח את הדלת

האם הוסיפה ושיחזרה גם היא, כפי שהיא ראתה את הדברים: "יצאנו לשבת חתן לבת שלי מקריית ארבע למיתר, עברנו את בית חגי ועותניאל, ושום חייל לא ראינו בדרך, שום רכב צבאי ועברנו את המחצבה. פנינו שמאלה או ימינה, אני כבר לא זוכרת, וירו עלינו מטר של יריות, בעלי נהרג במקום. הבן הגדול מיד התקשר ויצא טיפה מהרכב שישמעו אותו, וירו גם עליו.

"הבן הנוסף התקשר גם למוקד, והודיע איפה אנחנו ומה קורה איתנו. עבר רכב של הסהר האדום והם יצאו מהרכב. דביר הבן שלנו ביקש עזרה, 'יש לנו פה שני הרוגים ופצועים', הם אמרו לו תתקשר ל-101, חזרו לרכב ונסעו משם.

"דביר ומוריה ראו את המחבלים. מוריה בעיקר, דביר כל הזמן היה בקשר עם המוקד, וברגע שדביר דיבר, המחבל פתח את הדלת הצדדית ומוריה הרימה טיפה את הראש כשכולנו היינו עם הראש למטה, והיא צעקה 'לא לא לא', ואז כנראה היה לו מעצור בנשק והוא ברח.

"לדבריה, המחבל לא וידא הריגה, נתנאל נפגע מהמטח השני, וכשמוריה צעקה 'לא' זה היה אמור להיות מטח שלישי.

"באמבולנס של הסהר האדום היו שניים, אחד יצא ואמר לדביר תתקשר למד"א והם נסעו".

• מה אתם אומרים על זה שתפסו את המחבל כל כך מהר?

דביר: "חכה שיעשו עם זה משהו. אם הוא נתפס, נכנס לכלא ויוצא בעסקת.. לא יודע מי, אז זה לא שווה. בכלל הוא יצא וירצח עוד אנשים".

האם: "קודם כל זה שמוריה זיהתה אותו זה מדהים. בליל שבת הביאו לה שתי תמונות, היא הצביעה על אחת מהן, וזה היה הוא. חייבים לעשות איתו משהו, ולא לשחרר אותו מתי שהוא".
מחבל עותניאל רצח הרוגים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד