י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024

50% עליה במספר הילדים שנהרגו בתאונות בערים ב-2014

מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה לפעול לאלתר ולהשקיע בתשתיות כמו פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של ילדים, על מנת לצמצם את הנתון המבהיל הזה"

50% עליה במספר הילדים שנהרגו בתאונות בערים ב-2014


24 ילדים (גילאי 0-14) נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2014, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בעליה של 50% בהשוואה לשנת 2013 שבמהלכה נהרגו 16 ילדים בערים.

לקראת יום הילד הבינלאומי החל ב-20 לנובמבר, חושפת עמותת אור ירוק את הנתונים המדאיגים אשר מציבים את מדינת ישראל בראש המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים.
בשנת 2014 נפצעו 1,786 ילדים בתאונות דרכים בערים, מתוכם 162 ילדים נפצעו באורח קשה.
על פי הנתונים בעשור האחרון (2005-2014) נהרגו 214 ילדים בתאונות דרכים בערים ונפגעו מעל 21 אלף ילדים. כאשר מתחילת שנת 2015 נהרגו 15 ילדים בתאונות דרכים בערים ונפגעו 1,300 ילדים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים הטראגיים הללו הן תעודת עניות למדינת ישראל שלא שומרת על הילדים שלה. לא יעלה על הדעת שעדיין לא כל ילדי ישראל יקבלו חינוך לבטיחות בדרכים כחלק ממערכת השיעור הרגילה. חינוך והטמעת ערכי הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר יביאו לירידה במספר הילדים שיפגעו בתאונות דרכים".

ירושלים – העיר הכי מסוכנת לילדים
• בירושלים, נפגעו 150 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014, מתוכם אחד נהרג.
• בתל אביב, נפגעו 95 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014, שניים מתוכם נהרגו.
• בחיפה נפגעו 92 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014.
• בטבריה נפגעו 72 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014.
• בבני ברק נפגעו 58 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014, מתוכם אחד נהרג.
• בנתניה נפגעו 54 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014.
• בבאר שבע נפגעו 51 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014.
• בחולון נפגעו 48 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014.
• בראשון לציון נפגעו 44 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014.
• בפתח תקוה נפגעו 42 ילדים בתאונות דרכים בשנת 2014.

אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים. ילדים הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם.

ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זוית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק האמיתי. פתרון יעיל הוא בהצבת פסי האטה בסביבת בתי הספר, הפארקים ומתנס"ים, שיאט את מהירות כלי הרכב ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.
עמותת אור ירוק תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד