י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אושר בקריאה ראשונה: מעמד החטיבה להתיישבות

ברוב של 61 חברי כנסת אושרה הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להסדרת מעמד החטיבה להתיישבות

צילום: יונתן זינדל פלאש90
צילום: יונתן זינדל פלאש90


מליאת הכנסת אישרה הצהריים (ב) בקריאה ראשונה את הצעת חוק מעמדן של ההסתדרות הציונית העולמית ושל הסוכנות היהודית לארץ ישראל ומעמד החטיבה להתיישבות של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

ההתקשרות בין ממשלת ישראל לבין החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית, מוגדרת וקבועה בהסכם שנכרת בין הצדדים ובאמנה שנכרתה מכוח חוק. בחוק מוצע לעגן את ההתקשרות בחקיקה ובכך לקבוע כי הממשלה תהיה רשאית להטיל משימות על החטיבה להתיישבות בהתאם למדיניות שתקבע וכי החטיבה להתיישבות תהיה מוסמכת לבצע את הפעולות הנדרשות, במטרה למלא את אותן המשימות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הצעת החוק היא עיגון בחקיקה ראשית של ההתקשרות ארוכת השנים בין ממשלת ישראל ובין החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית, המהווה זה עשרות שנים גוף ייחודי לפיתוח ההתיישבות בארץ ישראל, ולמימוש ייעודה הציוני של מדינת ישראל".

ח"כ סמוטריץ' אמר בדיון: "התזמון של העברת החוק מתאים מאוד אחרי שאתמול אישרנו בוועדת הכספים את תקציב המדינה ועשינו תיקון גדול של שקיפות. סוף סוף האופוזיציה צריכה להתווכח איתנו לגופם של דברים, שנים הם הפריחו לאוויר כל מיני סיסמאות של הסתרה וקומבינות וסוף סוף זה נגמר. החטיבה להתיישבות זה הגוף היחידי במדינה שיודע לתת מענה לישובים הקטנים. להגיד שהכל מושלם שם? לא. אבל להפוך אותה לשעיר לעזאזל בשביל קמפיין בפריימריז? לאן הגענו? אז היום אנחנו מסדירים את זה בחוק והכל יהיה שקוף ולא תוכלו להמשיך לפזר סיסמאות נבובות. אנחנו נמשיך ליישם את המדיניות שלנו שהיא לבנות בכל ארץ ישראל כולל ביהודה ושומרון, ונעשה את זה בין היתר באמצעות הכלי הזה של החטיבה להתיישבות".

ח"כ סתיו שפיר טענה: "ככה נראית קומבינה. לוקחים גוף שיש לו מטרות חשובות מאוד ושמים אותו בידיים של פוליטיקאים שיש להם מטרה אחת בלבד והיא חיזוק מעמדם הפוליטי, ומתחילים להזרים לו כסף מהקופה הציבורית. איך יכול להיות ש-81% מהגרעינים שקיבלו תקציב מהחטיבה להתיישבות הם גרעינים תורניים? מעבר לאפליה יש כאן שחיתות וכל הדבר הזה מממון מכספי ציבור. שמונה ימים לפני הבחירות שלחו אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ שמבקשים שיעזרו להם בבחירות כי הם העבירו להם כספים".

בהצבעה שמית 61 ח"כים תמכו בהצעה ו-46 התנגדו. ההצעה תועבר לוועדת חוקה להמשך טיפול.
חטיבה להתיישבות הצעת חוק הסדרת מעמד וועדת חוקה סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד