ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

גדולי ישראל הורו: "לא לנסוע לפריז"

הגר"מ מילר, ראש כולל 'בית דוד', תכנן לנסוע בשבוע האחרון לפריז - אך קיבל הוראה מפתיעה מגדולי ישראל

גדולי ישראל. צילום: שוקי לרר
גדולי ישראל. צילום: שוקי לרר


חכם עדיף מנביא: 'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה את הוראתם המפתיעה של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי לראש כולל בית דוד, הגאון רבי מאיר מילר, שנזקק לנסוע לצרפת בשבוע האחרון לצורך איסוף כספים לאחזקת האברכים.

לפני שבועיים וחצי הגיע הרב מילר למחותנו הגר"ח קנייבסקי וסיפר כי הוא מתכנן להיות בפאריז. הגר"ח כדרכו השיב בקצרה: "אסור לנסוע לחו"ל", וחזר על התשובה גם כשהרב מילר ציין שזה "דבר מצוה", ואף הוסיף: "אפשר להשיג כסף גם כאן בארץ".

הרב מילר, שהעול הכלכלי של האברכים ניצב על כתפיו, הזכיר לגר"ח כי "בפעם שעברה הרב שלח לגראי"ל", הגר"ח בירר "ומה הוא אמר אז?" ולאחר שהרב מילר סיפר שהגראי"ל הורה בזמנו "מן הסתם צריכים לנסוע", ענה הגר"ח "בפעם הקודמת כבר הורה זקן, אבל הפעם לא הלכת אליו. אז אל תלך אליו".

במשך השבוע שאחרי, ניסה חתנו של הרב מילר ובנו של הגר"ח, הרב אריה קנייבסקי, לברר שוב לקבל היתר לנסיעה, אך הגר"ח ענה בנחרצות ש"השווער לא יסע".

בתחילת השבוע שעבר, ובעקבות הלחץ הכלכלי, הגיע שוב הרב מילר לגר"ח, ואמר: "הרב אמר לי לא לנסוע אבל אני מודאג לגבי החודשים הבאים", הגר"ח הרהר ושלח לשאול את הגראי"ל.

כשהגיע הרב מילר לגראי"ל, נשאל על דבריו המדויקים של הגר"ח קנייבסקי, ובהמשך אמר הגראי"ל: "לאיפה רצית לנסוע? פריז? זה מקום טמא. מה יש לך לנסוע לשם?" ובירך "שיהיה כל מה שצריך".

הרב מילר מספר כי בהמשך השבוע הגיע שוב לביתו של הגר"ח וסיפר לו מה הורה הגראי"ל, הגר"ח השיבו: "כל כך טוב להישאר בארץ, מה צריך לנסוע? תוכל ללמוד במנוחה".

"אם הייתי נוסע לפריז מסתמא לא היו הורגים אותי, אבל במנוחה לא הייתי", מסיים הרב מילר את סיפורו.
הרב שטיינמן הרב חיים קנייבסקי מופת הרב מילר כולל בית דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד