ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נפטר - והעמיד יין על שולחן הרבי

ויז'ניץ נרגשת: בשולחן השבת הוכרז שמו של הרה"ח רבי עזרא וייס ז"ל • הסיפור המרתק מאחורי ההכרזה

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: 'א בליק'
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: 'א בליק' צילום: ארכיון בחדרי


חסידי ויז'ניץ הופתעו לשמוע בשבת האחרונה בטיש של האדמו"ר בעת העמדת היין, את שמו של החסיד הרה"ח רבי עזרא וייס ז"ל, שנפטר לפני שבועיים - כמי שמעמיד יין בטיש.

לר' עזרא ז"ל היסטוריה ארוכת טווח עם אדמו"רי בית ויז'ניץ לדורותיהם, החל מהאדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל שזכה לשמשו, עבור בהתקשרותו לאדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל, בו דבק, וכלה בדרכיו של יבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ אליו היה קשור בעבותות אהבה שנים רבות, עוד טרם עלותו על כס הנהגת החסידות. מכריו מספרים שלא החסיר שום מאורע בצלו של האדמו"ר, כאשר על אף שהאדמו"ר היה נכנס רק כשלוש שעות אחר התפילה לעריכת הטיש, ר' עזרא כבר היה נמצא במקום שעה וחצי לפני כן, להיות בטוח במקומו הקבוע.

גם בטיש בצהרי יום השבת (מיטאג טיש), בו משתתפים בדרך כלל פרחי החסידות, היה ר' עזרא מתאמץ ועולה להשתתף על אף כל הקשיים שבדבר. וכמים הפנים לפנים, האדמו"ר רחש אליו אהבה עצומה, וזכה לקירבה יתירה, כאשר האדמו"ר היה מתעניין תדירות בשלומו, והיה משגר לו שיריים מידי שבת בשבתו ובמועדי השמחה.

בשנים האחרונות לאחר שנחלש ונפשו שבעה מרורים, וקשתה עליו ההליכה, לא חשב פעמיים ומכר אץ דירתו בה התגורר עשרות שנים, ובדמיה קנה דירה בסמוך לבית האדמו"ר, כך שיוכל להמשיך בכוחותיו האחרונים להשתתף בכל מאורע ותפילה. 'זה היה כל חיותו' כל טיש היה מכניס בו חיות דקדושה, והיה יושב מרותק ומביט אך על פני האדמו"ר, כאשר אחר הטיש היה מאן דהו מתעניין מי היה המכובד הנ"ל שנכנס באמצע הטיש, היה עונה שאינו יודע מי השתתף ומי לא, כי עיניו ומהותו להביט על כל תנועה של האדמו"ר אליו היה קשור בקשר הדוק.

בתקופה האחרונה לאחר שנחלה, לא היה ער כל העת, אולם תמיד כשהתעורר, היה מבקש מסובביו "תקחו אותי בבקשה אל הרבי". בחג הסוכות האחרון כשרצו מקורביו לשמחו, הביאו לו אגודת הלולב של הרבי, ולקח את עלי הלולב בידו וענד על אצבעו ונשקו בדמעות.

אולם השבת הופתעו כאמור חסידי ויז'ניץ לשמוע את שמו מוזכר בין מעמידי היין בטיש. כפי העובדה המסופרת מדור דור כאשר נסתלק החסיד הידוע הרה"ח שמואל אליעזר פלדמן ז"ל, שלא החסיר שום מאורע אצל האדמו"ר בעל ה'צמח צדיק' זי"ע, ובשבוע הראשון אחר פטירתו הכריזו את שמו בין מעמידי היין, התבטא האדמו"ר אחר הטיש, וכי לא ראיתם את ר' שמואל אליעזר כאן? והלא 'האדם נמצא היכן שהיה בחיים חיותו', לשם הוא ממשיך להגיע.

השבוע הובנו הדברים כשהוכרז שמו של ר' עזרא ז"ל. כאשר מקומו נשאר מיותם בסמוך לרבי. אולם רוחו וודאי נמצאת בחצר החסידות היכן שהיה משתתף בחיי חיותו.

יהי זכרו ברוך!
ויזניץ יין טיש עזרא לוי חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד