י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרעי: "לפי הכעס של לפיד - פעלנו נכון"

יו"ר ש"ס בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' עם העברת התיקון לחוק הגיוס בקריאה ראשונה: "שהציבור ידע את האמת על כל תהליכי החזרה בתשובה של יאיר לפיד וחבריו" • ומה הוא מתכנן במסגרת הטבות החשמל החדשות? • צפו בוידאו

דרעי. צילום: יונתן סינדל פלאש90
דרעי. צילום: יונתן סינדל פלאש90


עם אישור תיקון חוק הגיוס בקריאה ראשונה, אומר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בשיחה עם בחדרי חרדים, כי לפי הכעס של יאיר לפיד "עשינו את הדבר הנכון". דרעי התייחס גם להנחות על החשמל שלא במסגרת המע"מ, אשר את קיומן לשף לראשונה בישיבת הסיעה.

חוק הגיוס עבר היום, אפשר לומר שזה יום חג לציבור החרדי?

"אני לא יודע אם לקרוא לזה יום חג. אבל זה תיקון של עוול. אני חושב שהסרנו דבר שהיה מאוד קשה בספר החוקים, שחלילה וחס לומדי התורה מכניסים אותם לקטגורייה פלילית את זה הסרנו. הארכנו את תקופת ההסתגלות שיהיה בלי כפיה, ולפי הכעס שאתה רואה אצל לפיד וחבריו אתה מבין שברוך השם עשינו תיקון נכון, וגם שהציבור ידע את האמת על כל תהליכי 'החזרה בתשובה' של יאיר לפיד וחבריו, שידעו את האמת לאמיתה.

"לפני כמה חודשים הוא צעק שלא אשם בסנקציות הפליליות והיועץ המשפטי כפה עליו, והיום ראית מה שהוא עשה, כולם יודעים שכל התיקון בעיקר הוא הסנקציות הפליליות, לא מעבר לכך. והם נלחמים בזה ואנחנו ברוך השם יש קואליציה קטנה - אבל בשבוע הבא זה יעבור וזה מאחורינו הדבר הזה".



שמענו שלא יהיה מע"מ אפס על חשמל אלא הנחות אחרות, תוכל להרחיב בעניין?

"קודם כל, כל מה שעמלנו בשנה האחרונה יאושר השבוע בתקציב, הקצבאות והתקציבים למוסדות התורה והחינוך, כל העוולות שעשו לפיד וחבריו אנחנו מתקנים בתקציב הזה. לגבי החשמל לא מצאנו את המנגנון של מע"מ אפס, שם אנחנו הולכים להנחות לנכים ולאוכלוסיה חלשה, זה סוג מסויים של הנחות שלא במסגרת חקיקה".
דרעי חשמל גיוס לפיד הנחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד