כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית הוצא מחוץ לחוק

בעוד העולם כולו מוכה בהלם מפיגוע הטרור הרצחני בלב פריז, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני על שורת צעדים אפקטיבית נגד הארגון האסלאמיסטי הבדלני • במקביל להחלטה פשטו כוחות משטרה ושב"כ על עשרות משרדי הארגון ברחבי הארץ

השייח' ראאד סאלח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. צילום: מועמר עוואד, פלאש90
השייח' ראאד סאלח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. צילום: מועמר עוואד, פלאש90


הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אמש (ב') להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית (התנא"ס) בישראל, בראשותו של השייח' ראאד סלאח, מחוץ לחוק.

בהמשך להחלטה, חתם שר הביטחון על ההכרזה בהתאם לסמכותו לפי תקנות ההגנה. שמשמעותה היא שכל גוף או אדם שישתייך לארגון זה מכאן ואילך וכל אדם שייתן לארגון שירות או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. בנוסף, ניתן יהיה להחרים כל רכוש השייך לארגון.

הלילה, בעקבות ההכרזה, בוצעה פעילות נרחבת במסגרתה נמסרו והודבקו צווי סגירה במשרדיהם של 17 עמותות ומוסדות ברחבי הארץ המשתייכים לתנועה (אום אל פחם, יפו, נצרת, כפר כנא, טורעאן, באר שבע ורהט), וכן נערכו חיפושים ב-13 מתוכם. בפעילות זו השתתפו כוחות של משטרת ישראל והשב"כ, לרבות כוחות של כלל מחוזות המשטרה ולהב 433.

במסגרת הפעילות נתפסו חומרים, מחשבים, מדיות, מסמכים וכספים, וכן הוקפאו חשבונות בנק שעל פי החשד שימשו את המוסדות והעמותות במסגרת פעילותה של התנועה כנגד ביטחון המדינה.

הפלג הצפוני של התנא"ס מוביל מזה שנים מסע הסתה שקרי שכותרתו "אל אקצא בסכנה", המאשים את ישראל בכוונה לפגוע במסגד אל אקצא ולהפר את הסטטוס-קוו.

במסגרת זו הקים הפלג הצפוני מערך פעילים בשכר (מוראביטון ומוראביטאת) שנועד ליזום מחאות מצד ערבים וערביות בהר-הבית. פעילות זו הביאה להגברה משמעותית של המתיחות בהר-הבית.

ממשרד ראש הממשלה נמסר במקביל להודעה כי "הפלג הצפוני בראשות השיח' ראא'ד צלאח הוא תנועת-אחות לארגון הטרור חמאס. התנועות מקיימות שיתוף פעולה הדוק וחשאי.

"הפלג הצפוני של התנא"ס הוא ארגון בדלני-גזעני אשר אינו מכיר במוסדות מדינת ישראל, שולל את זכות קיומה וקורא להקים במקומה חליפות אסלאמית. התנא"ס משתייכת לזרם האסלאמיסטי הקיצוני והיא חלק מתנועת "האחים המוסלמים" העולמית. שתי התנועות חולקות תפיסה אידיאולוגית קיצונית ומטרה משותפת – להשמיד את מדינת ישראל.

"החלטת הקבינט מכוונת נגד הגורמים המניעים והתומכים בפעילות הסתה וגזענות, מערערים את היציבות באזור וגורמים לפגיעה בנפש. מהלך זה אינו מכוון נגד הציבור הערבי והמוסלמי בישראל, שרובו הגדול שומר על חוקי המדינה ושולל פעילות הסתה וטרור".


השייח' ראאד סלאח מחוץ לבית המשפט


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם פרסום ההחלטה כי "החלטת הקבינט התקבלה לאחר סדרת דיונים מעמיקים עם כל הגורמים המשפטיים והביטחוניים הרלוונטיים במטרה להפסיק את ההסתה המסוכנת מבית ולמנוע פגיעה בחיי אזרחים חפים מפשע.

"הממשלה בראשותי תמשיך לפעול ככל שיידרש נגד גילויי הסתה וטרור ובמקביל נמשיך להשקיע משאבים לטובת אזרחי ישראל הערבים והיהודים כאחד".


נתניהו על מעצר סלאח

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן הגיב גם הוא - "מדינת ישראל חייבת לשמש דוגמה וראש חץ במאבק נגד האיסלאם הקיצוני אשר את שליחיו ראינו טובחים בחפים מפשע בפריז, ניו יורק, מדריד ובישראל. לתנועה האיסלאמית, חמא״ס, דאע״ש וליתר הארגונים - מצע רעיוני משותף שגורם לפיגועים בעולם ולגל הטרור בארץ. הגיע הזמן שנפעיל את כל הכלים שבידי המדינה במלחמה בטרור ובמסיתים שגורמים לו".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב - "ההחלטה להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק, וחתימתי על צו המגדיר את הארגון כהתאחדות לא מותרת, הן כלי נוסף במלחמה שלנו בגופים המעודדים התססה וטרור, וחותרים נגדה בדרכים שונות.

"הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל ומשתף פעולה, על פי מידע שהצטבר, עם ארגוני טרור פלסטיניים בהם חמאס, במטרה להבעיר את השטח ולדרדרו לאלימות. זהו גוף מסוכן אשר תחת כסות דתית חותר תחת זכות קיומה של מדינת ישראל ומוסדותיה הרשמיים.

"זו גם העת להדגיש כי עלינו להמשיך ולפעול לשילובם המלא של ערביי ישראל בקרבנו. התנועה האסלאמית שואפת ופועלת לפגוע בדו-קיום ובהשתלבותם של ערביי ישראל, וחובת כולנו - הן ההנהגה בישראל והן ערביי ישראל - להיאבק גם בתופעה זו.

"אנו נוסיף לפעול בנחישות ובנחרצות, אך גם באחריות ובשיקול דעת, בטרור הפלסטיני, במי שמבצעים אותו, מזינים ומשלחים אותו".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, ברך גם הוא - "הקבינט קיבל החלטה נכונה, להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק- לא ייתכן כי מי שמסית ומקדם טרור בתוך מדינת ישראל יוכל להמשיך ולהלך חופשי ברחובות ובמסגדים ויקדם את כוונות המוות שלו. מדינת ישראל היא מדינה שומרת חוק וכל פעילות של הסתה וקידום טרור צריכה להיתקל בתגובה חריפה וברורה".













ראאד סאלח הפלג הצפוני התנועה האסלאמית טרור איסלאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד