י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יתד: לא "נחגוג" את תיקון חוק הגיוס

חברי הכנסת של דגל בחרו שלא לשאת נאום ניצחון, וגם ביתד שמרו על פרופיל נמוך • מודעה בעיתון מסבירה מדוע

יתד: לא "נחגוג" את תיקון חוק הגיוס
ת


שומרים על שתיקה - אמש (ב') הצביעה מליאת הכנסת ברוב גדול על תיקון חוק הגיוס, לאחר מאבק של תקופה ארוכה מאז ביטול חוק טל על ידי בג"צ, וחוק הגיוס של לפיד.

תיקון החוק עבר בקריאה ראשונה, אך מי שלא עלה לנאום טרם ההצבעה היו חברי הכנסת של 'דגל התורה'. אלה שלקחו על עצמם את המאבק בחוק הגיוס של לפיד – בחרו אמש לשתוק, לא להתפאר. גם ביטאון 'דגל התורה', היומון 'יתד נאמן', בחר שלא לחגוג בצורה יוצאת דופן את תיקון החוק הקשה, והסתפק בדיווח סטנדרטי.

זאת ועוד, ביומון פרסמו מודעה המסבירה מדוע תיקון החוק לא "נחגג" כפי שאולי היה ראוי. "תיקון חוק הגיוס", נכתב ביתד, "התלוי בנפשו של עולם התורה, מסור בידי שלוחי דרבנן המקבלים את הנחיות מרנן ורבנן שליט"א, ועומדים בהתייעצות עם חברי מועצת גדולי התורה שליט"א על כל צעד ושעל".

ביתד מוסיפים ומבהירים – "בהנחיית מרנן ורבנן שליט"א, נמנעים שלוחי דרבנן מכל עיסוק תקשורתי בנושא, שעלול ח"ו לפגוע ביכולת קיומו של עולם התורה כנגד הקמים עליו. גם יתד נאמן, כשופרם של גדולי הדור, נוהג כהנחיות אלו, ובלבד שכל בני הישיבות וברכי הכוללים ימשיכו בתלמודם בלא כל הפרעה ובלא כל התניה".

יצויין כי בתקופה האחרונה סירבו חברי הכנסת של 'דגל התורה' להתראיין בכלי התקשרות סביב נושא חוק הגיוס. לטענת גורם ב'דגל התורה' ששוחח עם 'בחדרי חרדים', "לא ייתכן שהחרדים יחגגו עם כותרות ועם מסרים של ניצחון ובאותו הזמן ייקחו החילונים מתנגדי החוק וכלי התקשורת הכלליים את אותם הציטוטים, ויהפכו אותם לכותרות של הסתה נגד המגזר החרדי. עדיף לעשות בשקט, לחגוג פחות ולקבל פחות הסתה".

מי שבכל זאת התייחס באופן חריג לתיקון החוק היה 'ידיעות אחרונות', שכתב בדף הבית כי "חוק הגיוס בוטל", מה שלא מדויק כמובן, משום שחוק הגיוס תוקן ונדחה, ולא בוטל.

בביטאון 'בני תורה' 'הפלס' נכתב בכותרת הגג כי "החוק לשוויון בנטל קיבל את תמיכת הקואליציה הנוכחית, בגושפנקא של המפלגות החרדיות". ידיעה נוספת בנושא היתה תחת הכותרת המצטטת את דבריו של חבר הכנסת איתן כבל, ששאל אמש את הח"כים החרדים - "עמדתם ועשיתם קריעה והאמנתי לכל מילה - וראה איזה פלא" (מצ"ב).

ידיעות אחרונות, יתד נאמן, מודעת ההבהרה ו'הפלס'








חוק הגיוס יתד נאמן הפלס שוויון בנטל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד