י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מערכת תרגול מצבי קיצון כדי למנוע תאונות דרכים

מחקר חדש של "המרכז האקדמי לב": טכנולוגיית 'מציאות מדומה' המאפשרת תחושה של נהיגה אמתית במטרה לתרגל ולהכין את הנהג למצבי סיכון

מערכת תרגול מצבי קיצון כדי למנוע תאונות דרכים


בעקבות שבוע הבטיחות בדרכים שצוין באחרונה, מציגים ב"מרכז האקדמי לב" פיתוח סימולטור בטכנולוגית "מציאות מדומה" להדמיית מצבי קיצון בנהיגה. בשנה האחרונה מספר תאונות הדרכים עלה בכשלושה אחוזים, וגם מספר כלי הרכב הנעים בכבישים גדל, וכך הצפיפות בכבישים הולכת ועולה. הסימולוטור מאפשר לשפר את מיומנויות הנהג, ולסייע במניעת תאונות.

הסימולטור החדש אמור להקנות חוויה ותרגול של מצבי נהיגה מורכבים: כביש משובש, תנאי מזג אוויר גרועים ועוד. המיומנות שהוא מקנה למתאמנים טובה יותר מכלי האימון הקיימים כיום. בניסוי שנערך על עשרות מתאמנים, הוכח כי קצב הלמידה של המתאמנים במתקן מהיר יותר, היקף הסטיות מהמסלול היה נמוך יותר, והתחושה של הנהיגה היא אמתית יותר. את התשתית המחקרית והיישומית מפתחים ד"ר מוטי רייף וד"ר יהודה בדיחי.

הסימולטור החדש מקנה הדמיה של תנועה בשלושת הממדים: מעלה-מטה, ימין-שמאל, קדימה-אחורה. "אתה פשוט מרגיש בכל החושים שאתה נוהג. התצוגה הווירטואלית שולטת בכל ערוצי הקלט, החושים של הראייה והשמיעה תואמים את התחושות של התנועה, כך שהאמינות של ההדמיה גבוהה מאד", מסבירים המפתחים. "תכונות אלו מאפשרות תרגול של מצבים מסוכנים ונדירים אשר אי אפשר לבצע במציאות. ולאחר האימון הנהג אמור לתפקד טוב הרבה יותר אם, חלילה, יפגוש מצבים אלה במציאות".
סימולטור תאונות מערכת נהיגה מכון לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד