כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

למכירה: הגיטרה של שלמה קרליבך

אתר פריטי אספנות מפרסם למכירה גיטרה של הזמר הנודע • מדוע כלי הנגינה שרוט במשטח התחתון? • ומה המחיר?

למכירה: הגיטרה של שלמה קרליבך


חסידים של ר' שלמה קרליבך? חובבים פרטי אספנות? הכתבה הזו עבורכם: הגיטרה המקורית של ר' שלמה קרליבך מוצעת למכירה בימים אלה.

אתר פריטי האספנות invaluable מפרסם כי הגיטרה המוצעת למכירה שימשה את ר' שלמה קרליבך במשך שנים ארוכות בתקופת שנות ה-70', והיא במצב שמור למרות "שריטות חזקות במשטח התחתון של הגיטרה, כתוצאה מסגנון הנגינה האינטנסיבי והאנרגטי של ר' שלמה ז"ל".

גם נרתיק הגיטרה המקורי מצורף לחבילה - לאחר שנזקק לשיפוץ בעקבות נסיעותיו הרבות של קרליבך.

מי שעומד מאחורי מכירת הגיטרה המיתולוגית הוא הרב יהושע בוק, חסיד מודז'יץ מירושלים, שמעיד על עצמו כי לו ולקרליבך הייתה היכרות רבת שנים שהחלה עוד בשנת 1960, אז לראשונה פגש את קרליבך. בהמשך התיידדו השנים ובשנת 1979 נתן לו קרליבך את הגיטרה ההיסטורית במתנה כאות הוקרה, תוך שהוא מציין: "תדע לך שהגיטרה הזו היא חלק ממני, בלעדיה אני כגוף בלי נשמה".

בעמוד המכירה מציין בוק כי על מנת לאשר כי מדובר בגיטרה המקורית, מצורפת אסמכתא לדבר בדמות מכתבים משני אנשים: אחותו של בוק - חניתה רז שהפיקה במשך שנים ארוכות את הופעותיו של קרליבך, והרב יצחק אייזנשטט, חברו של ר' שלמה במשך 40 שנה שנפטר לאחרונה.

הגיטרה הנמכרת היא תוצרת חברת ימאהה מטייוואן, מודל G-150A. עם קאפו ליווי, צוואר רצועה, ונרתיק הנשיאה המקורי. המחיר המשוער באתר המכירות למוצר ההיסטורי נע באיזור של 10,000-15,000$, כאשר ההכנסה ממכירתה תועבר למימון צרכים קהילתיים בהם עוסק הרב יהושע בוק.
גיטרה קרליבך מכירה בורג ימאהה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד