כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

טרגדיה: תינוק נחנק למוות מגולה

טרגדיה בבני ברק: תינוק בן 8 חודשים, שיחק עם גולה בלע אותה ונחנק • חובש: "שמרו על הילדים"

טרגדיה: תינוק נחנק למוות מגולה


טרגדיה בבני ברק: תינוק בן 8 חודשים נחנק למוות הערב (ג'), מבליעת גולה.

מעט לפני השעה 17:00 תינוק ששיחק בביתו ברחוב יהודה הנשיא בבני ברק - בלע גולה ונחנק.

"קיבלתי קריאה על תינוק מחוסר הכרה שאינו מגיב, הזנקתי את כונני מד"א וניידת טיפול נמרץ ובמקביל התחלתי מייד לתדרך את בני המשפחה בביצוע פעולות החייאה בסיסיות תוך כדי שאני מסביר להם כיצד לחלץ גוף זר עד הגעת צוותי מד"א למקום", סיפר חובש רפואת חירום במוקד מד"א יוסף כורדי.

עם הגעת מתנדבי איחוד הצלה ומד"א, הם ביצעו בו פעולות החייאה כאשר התינוק כחול ומחוסר הכרה. "לאחר דקות בודדות חילצנו גולה של משחק מקנה הנשימה", סיפרה פראמדיקית מד"א שני מזרחי, "והמשכנו לפנות אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קשה מאוד".

זאב טפר חובש בכיר באיחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "מדובר בפעוט שאיבד את ההכרה במהלך משחק עם גולה שנתקעה בגרונו וגרמה לו לחנק. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות והגולה יצאה מגרונו. הפעוט מפונה תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים במצב אנוש וללא דופק ונשימה. חשוב להרחיק מהישג ידם של פעוטות משחקים שעלולים לסכן את חייהם".

אריה שיינפלד כונן "הצלה" מסניף גוש דן שהגיע למקום מספר: "כשהגענו למקום אביו של הפעוט המתין לנו ברחוב עם הפעוט בידיו כשהוא מחוסר הכרה, לאחר שככל הנראה נחנק מגוף זר. התחלנו בפעולות החייאה שבמהלכן הצלחנו להוציא את הגוף זר שחסם את קנה הנשימה של הפעוט, לאחר מכן פונה תוך כדי פעולות החייאה ע"י ניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים תל השומר כשמצבו קשה".

כאמור, למרות הניסיונות להציל את התינוק, הוא נפטר.

הגולה הקטלנית


תינוק חניקה גולה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד