כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מצוד אחרי מחבל נוסף בצרפת

נוסף למחבל סלאח עבד-א-סלאם, מחפשת המשטרה אחר מחבל נוסף שמעורב במתקפה בפריז • נחשף: הדובר של דאעש, הוא ידידו של המחבל שרצח את הרב יונתן סנדלר וילדיו הי"ד בטולוז

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


מצוד בצרפת אחרי מחבל נוסף, כך מדווחת הערב (ד') סוכנות אי. פי. מפי גורמים בכירים במשטרה הצרפתית.

נוסף למחבל הנמלט סלאח עבד-א-סלאם, מחפשת המשטרה אחר אדם נוסף שמעורב ישירות במתקפה בפריז ונמלט.

לדברי אותם מקורות, עולה מחקירת סדרת הפיגועים, כי ישנו אדם נוסף שמעורב ישירות בפיגועים, אך עד כה לא ידוע עליו דבר והוא טרם זוהה.

שבעה מהמחבלים עליהם היה ידוע, נהרגו במהלך המתקפה: שלושה נהרגו באיצטדיון הלאומי, שלושה אחרים באולם בטקלאן ואחד נוסף נהרג בפיגוע במסעדה סמוכה.

בנוסף, צרפת הצליחה לזהות את האדם שהופיע כדובר של המדינה האיסלאמית ושהקריא בשמה את הודעת נטילת האחריות של הארגון, אשר פורסמה בסוף השבוע.

הדובר הינו פביין קלן, אזרח צרפתי מטולוז, בן 36 וחבר קרוב של המחבל מטולוז מוחמד מראח, שרצח שבעה בני אדם במארס 2012, ביניהם גם הרב יונתן סנדלר, בן 30, בניו הקטנים - אריה בן ה-6 וגבריאל בן ה-3; מרים מונסונגו בת ה-8 הי"ד, ליד בית הספר היהודי 'אוצר התורה' בטולוז.

קלן נידון לחמש שנים בכלא בשנת 2009 לאחר שהואשם שגייס לוחמים לארגון טרור בעיראק. הוא סיים את ריצוי עונשו בכלא, שוחרר ועבר לסוריה.

מוחמד, אחיו של המחבל הנמלט א-סאלם, הופיע בערוץ הטלוויזיה הצרפתי BFM וקרא לאחיו להסגיר את עצמו: "סלאח, הסגר את עצמך למשטרה, כך שיהיה אפשר לשפוך אור על מה שקרה", אמר, "אנחנו מבחינת המשפחה חושבים שכל עוד לא הוכח אחרת, אתה עדיין חף מפשע. אנחנו משפחה, אנחנו חושבים עליו - איפה הוא נמצא? האם הוא מפחד? האם הוא אוכל?", אמר האח.

האח עצמו נעצר בגל המעצרים הראשון לאחר אירועי הטרור, אך שוחרר כשהתברר שאין לו קשר לפיגועים.
צאפת מצוד מחבל פריז מוסלמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד