כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פאניקה בגרמניה: איצטדיון פונה

איצטדיון ואולם אירועים בהנובר שבגרמניה, פונו מחשש לפצצה • הקנצלרית אנגלה מארקל הייתה בדרכה למקום

צילום:  טים ראדוצאבר
צילום: טים ראדוצאבר


בהלה באירופה: איצטדיון מרכזי בהנובר פונה מיושביו ומשחק שהיה אמור להקיים בו בוטל, מחשש לפצצה.זמן מה לאחר מכן פונה אולם אירועים סמוך. לפי אחד הדיווחים אותר אמבולנס העמוס בחומרי נפץ, אך הוא לא קיבל כל אישור רשמי.

משחק ידידות בין גרמניה להולנד שהיה אמור להתקיים הערב (ג') בנוכחות הקנצלרית אנגלה מרקל, בוטל מחשש לפצצה.

הנוכחים פונו וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ביטלה את גם היא בואה. זמן קצר לאחר מכן, פונה אולם האירועים TUI-ARENA בעיר.

כך גם, בוטל משחק שהיה אמור להתקיים הערב בבריסל בין בלגיה לספרד. בהודעה רשמית של ההתאחדות הכדורגל הבלגית נאמר: "בהתחשב בנסיבות יוצאות הדופן, אנחנו לא יכולים לקחת סיכון ביטחוני שכזה בנוגע לשחקנים שלנו ולאוהדים שלנו".

לפי דיווח ברשת אי. בי. סי. נעצרה נוסעת במטוס מבריטניה לבוסטון לאחר שניסתה לפתוח את דלת החירום בזמן הטיסה. הנסיבות נחקרות עדיין.

בצרפת נמשך המצוד אחרי מחבל נוסף, שמעורב במתקפה בפריז ונמלט. בנוסף, צרפת הצליחה לזהות את האדם שהופיע כדובר של המדינה האיסלאמית ושהקריא בשמה את הודעת נטילת האחריות של הארגון, אשר פורסמה בסוף השבוע.

הדובר הינו פביין קלן, אזרח צרפתי מטולוז, בן 36 וחבר קרוב של המחבל מטולוז מוחמד מראח, שרצח שבעה בני אדם במארס 2012, ביניהם גם הרב יונתן סנדלר, בן 30, בניו הקטנים - אריה בן ה-6 וגבריאל בן ה-3; מרים מונסונגו בת ה-8 הי"ד, ליד בית הספר היהודי 'אוצר התורה' בטולוז.

קלן נידון לחמש שנים בכלא בשנת 2009 לאחר שהואשם שגייס לוחמים לארגון טרור בעיראק. הוא סיים את ריצוי עונשו בכלא, שוחרר ועבר לסוריה.
גרמניה טרור איסלאם אירופה דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד