י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שבעה לגרד"צ קרלנשטיין • מיוחד

שורה של עצרות זכרון לזכרו של ראש ישיבת גרודנא הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל • 'בחדרי חרדים' עם סיקור מהאבל

הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל (באדיבות המצלם)
הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל (באדיבות המצלם)


אבל הורגש בימי השבעה ברחבי קרית פוניבז' באשדוד. בפרט אצל תלמידיו של ראש ישיבת גרודנא הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל, שיתמותם התעצמה.

במשך ימי השבעה, התקיימו בהיכל הישיבה עצרות זיכרון. לפי בקשתו המפורשת של ראש הישיבה זצ"ל בצוואתו, לא נאמרו בעצרות אלו דברי קינה ומספד, כי אם דברי חיזוק והתעוררות ללמוד מדרכיו, הנהגותיו והליכותיו.

ביום הראשון לשבעת ימי האבל, ממשיך דרכו בהנהגת הישיבה, חתנו ראש הישיבה הגר"מ שמידע ביקש מהתלמידים: "הראש הישיבה זצוק"ל כתב בצוואתו 'אם מישהו רוצה לכתוב דברי תורה לעילוי נשמתי זה חשוב מאוד'. הראש ישיבה זצ"ל לא כתב זאת בתורת בקשה מאיתנו, משום עדינותו רק כתב שזה חשוב מאוד. אני מבקש מכל אחד, בחורים ואברכים, שכל אחד יכתוב חבורה בלימוד לע"נ הטהורה של הראש ישיבה זצוק"ל משום שודאי זה רצונו, ואנו מחויבים להשיב לו מצד הכרת הטוב, עד סוף השלושים נוציא ספר מכורך שיכיל בתוכו את דברי התורה ובוודאי שזה יהיה לנחת ולעילוי נשמתו הטהורה".

דברי התעוררות נרגשים נשא ביום השבעה, הגה"צ רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, שטרח ובא למסור דברי חיזוק והתעוררות לבני הישיבה לכבודו ולע"נ של ראש הישיבה זצ"ל, שהיה בקשרים מיוחדים עמו.

עוד נשאו דברים במהלך ימי השבעה: הגר"צ פרידמן גאב"ד מסורת, הגר"ש מרקוביץ ר"י פוניבז', הגר"ד מינצר מר"י כנסת יצחק בחדרה, הגר"א הכהן דויטש מר"י פוניבז', חתנו הגרב"מ אטינגר וכל רמ"י ישיבת גרודנא: הגר"י ונדרוולה, הגר"מ פלס, חתנו הגר"א אייזנטל והמשגיח הגרח"י ברינגר.

בעקבות חתונת אחד מבחורי הישיבה שהתקיימה באחד מימי השבעה - הורה ראש הישיבה הגר"מ שמידע, לא לקיים עצרת זיכרון, כדי שלא יפגע ולו במעט בשמחת החתן.

עוד שמחה התרחשה במהלך ימי השבעה, בעת שהגאון רבי שמידע, אירס את בתו בשעה טובה עם בחיר ישיבת פוניבז'. בהוראת הגר"ש אויערבאך, שמחת הווארט נערכה במסגרת מצומצמת ולא הורשו אברכים ובחורים לעלות לאחל מזל טוב, רק לאחר תפילת מעריב בליל שבת לאחר התפילה.

מספר בריתות נערכו בימי השבעה, כשמספר רב של תלמידים העניקו לבניהם את שמו של רבם הנערץ "דב צבי". בכמה בריתות שנערכו ברחבי הארץ כובד ראש הישיבה הגר"מ שמידע בסנדקאות.

עצרות מספד ככלות השבעה - יתקיימו הערב (ד') בשעה 18:00, ברשת הכוללים 'תורה ודעת' בבני ברק.

בהיכל הכולל ברחוב הגר"א 8, ישאו דברי מספד הגאון רבי אליעזר דינר גאב"ד עדת ישראל, המשגיח הגאון הצדיק רבי טוביה נוביק ואחד מנכדיו של הגרד"צ זצ"ל.

בהיכל הכולל ברחוב מרומי שדה במודיעין עילית, ישאו דברי מספד: הגאון רבי צבי שינקר, הגאון רבי אוריאל אייזנטל וראש הכולל הגאון רבי יעקב סלובטיצקי.
גרודנא הרב קרלנשטיין שבעה בחורים חידושי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד