י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תושבי ג'לג'וליה תכננו להצטרף לדאעש

'פרשת הרחפן' חשפה התארגנות של צעירים מג'לג'וליה, שביקשו לחצות את הגבול ולהצטרף לארגון הרצחני

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון


דאעש גם בישראל: הותר לפרסום, כי לאחר חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במשטרת ישראל, נחשפה התארגנות של תומכי דאעש, אזרחי מדינת ישראל תושבי ג'לג'וליה, אשר תכננו לצאת לסוריה על מנת להצטרף ללחימה לצד דאעש.

החקירה החלה לאחר שנדאל חאמד צאלח צאלח, תושב ג'לג'וליה בן 23, חצה את הגבול לסוריה בתאריך 24/10/15 ברמת הגולן באמצעות מצנח רחיפה.

במהלך הערב בו חצה נדאל את הגבול לסוריה בוצע ריכוז מאמץ מודיעיני בשירות הביטחון הכללי ובמשטרת ישראל ע"מ לאתר את זהותו של האדם שחצה את הגבול, ובהמשך להבין את סיבת יציאתו לסוריה.

במהלך אותו לילה נעצרו שני אחים תושבי ג'לג'וליה אשר התברר כי סייעו לנדאל לצאת לסוריה: ג'האד נדאל יוסף חגלה, תושב ג'לג'וליה, בן 26 ואחיו אהאב, בן 22.

מדובר בשני אחים, המוכרים לכוחות הביטחון כתומכי דאעש. המבוגר ביניהם, ג'האד, אף שהה במהלך שנת 2013 כחצי שנה בסוריה ונלחם לצד דאעש. לאחר חזרתו לארץ נעצר ונשפט למאסר בפועל עד לשחרורו מהכלא במהלך נובמבר 2014.

בחקירת שני הפעילים עלה כי סייעו לנדאל לממש את יציאתו לסוריה. עוד מסרו בחקירתם כי במהלך החודשים האחרונים התאמן נדאל עם ג'האד בטיסה במצנחי רחיפה, במטרה לממש יציאה של השניים לסוריה. השניים תכננו יציאה אווירית דרך הגבול ברמת הגולן על רקע חששו של ג'האד לעבור בנתב"ג בשל עברו הבטחוני והערכתו כי לא תותר יציאתו לחו"ל.

בהמשך החקירה, עלו שמותיהם של ארבעה פעילים נוספים, אח נוסךף של השניים, אנס, בן 19. מחמד אמין עודה, בן 28, מחמד גמיל סעאדה זקגטי, בן 22, עדנאן אסמאעיל עותמאן עינאש, בן 21.

ההתארגנות פעלה מזה מספר חודשים תחת חסותו של ג'האד חגלה. הפעילים נהגו להפגש בביתו של ג'האד ולקיים שם שיעורי דת, בהם הטיף ג'האד לפעילים על דרכה של דאעש ועל הצורך בסיוע למאמץ הארגון בסוריה. עם הזמן התגבשה בקרב הפעילים ההחלטה לממש יציאה לסוריה ע"מ להצטרף לכוחות דאעש הנלחמים שם. הפעילים תכננו לצאת לסוריה ג'האד ונדאל, באמצעות מצנחי רחיפה, והשאר ביציאה דרך הגבול.

בסופו של דבר, החליטו שניים מהפעילים - עדנאן ענאש ומחמד זקגטי לנטוש את התכנית לאור חששם מיציאה לסוריה וחשש כי הוריהם לא יאפשרו להם לצאת מהארץ. לעומתם, במהלך אוקטובר האחרון יצאו אנס חגלה ומחמד עודה לתורכיה במטרה לממש את המעבר לסוריה. השניים ניסו לתאם את הכניסה לסוריה מול גורמי דאעש השוהים שם אך התיאום לא צלח והשניים חזרו בסופו של דבר לישראל.

כשבוע טרם חציית הגבול לסוריה ע"י נדאל, עלו נדאל וג'האד לרמת הגולן, במטרה
לחצות את הגבול יחד לסוריה. אך עקב תקלה טכנית במצנחו של ג'האד לא הצליחו השניים לממש את תוכניתם וחזרו לביתם. בסופו של דבר, מתוך ששת הפעילים, הצליח רק נדאל לצאת.

ביום ה-18/11/15 הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד הנאשמים בגין ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע קשר לפשע, ניסיון ליציאה שלא כדין למדינת אויב וסיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב.

ההתאגנות


דאע''ש שב''כ גולן ערבים ישראלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד