י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ומי נגד שביתת אגודת הסטונדטים בת"א?

אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב בחרה לשבות נגד חוק הגיוס, ועוררה מחאה מצד צעירים שכעסו על הבחירה

הפגנה באוניברסיטת תל אביב, צילום ארכיון: תומר נויברג, פלאש90
הפגנה באוניברסיטת תל אביב, צילום ארכיון: תומר נויברג, פלאש90


שביתת אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב היום (ד') בעקבות תיקון 'חוק הגיוס', אינה עוברת בשקט - גל מחאה התעורר בקרב הסטודנטים באוניברסיטה, וארגונים נוספים.

כזכור, אמש החליטו באגודת הסטודנטים להשבית את הלימודים במחאה על אישור תיקון 'חוק הגיוס' שהגישו המפלגות החרדיות, ואף קבעו הפגנה בה הוזמן לנאום ח"כ "יש עתיד" שאף השתתף בניסוח החוק המקורי, עופר שלח.

אך לא כל הסטודנטים היו תמימי דעים סביב ההחלטה לשבות ולהפגין, ועמוד הפייסבוק של אגודת הסטודנטים שיקף זאת היטב - לא מעט צעירים הביעו מחאה על הבחירה התמוהה לצאת ולמחות. במקביל למחאה על דף האגודה, התארגנה הפגנת-נגד למול הפגנת הסטודנטים, שנועדה למחות על מניעי השביתה.

ספיר סלוצקר-עמראן, פעילה פוליטית וחברתית, אף פרסמה פוסט באתר "שיחה מקומית" בו היא תהתה לפשר המניעים של האגודה ויושבת הראשת שלה, ענבל הוכברג, לצאת להפגנה דווקא על נושא זה.

תחת הכותרת "המאבק מספר אחת של אגודת הסטודנטים בת"א: לכלוא סרבנים חרדים", כותבת עמראן - "תחשבו רגע על עצמכם ועצמכן, בתור סטודנטים בעבר או סטודנטיות בהווה: האם נושא ביטול הסנקציות הפליליות על סרבני גיוס חרדים מעל לגיל 21 נמצא ברשימת עשרת הנושאים החברתיים החשובים ביותר שלכן? כנראה שלא... כנראה שאף סטודנט או סטודנטית לא היו בוחרים לצאת להפגין נגד ביטול סנקציות פליליות על סרבני גיוס חרדים מעל לגיל 21".

היא ממשיכה ומפרטית - "לא מאבק על קורת גג כזכות יסוד לכולן, לא מאבק נגד אלימות משטרתית כלפי יוצאי אתיופיה, לא מאבק נגד מתווה הגז והשתלטות טייקונים על משאבי טבע – מה שדחוף עכשיו זה להכניס חרדים לכלא".

בהמשך מספרת עמראן כי רק בחודש שעבר (ספטמבר) נרצחו בישראל שש נשים, ובשנת 2015 לא פחות מ-20 נשים, רק שעל נושא זה לא בחרה האגודה לצאת להפגין או למחות, כנ"ל בנושאים חברתיים בוערים לא פחות.

"מחאת אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב משתמשת בשיח של הפרד ומשול, שמסית כנגד ציבור החרדים והערבים, שמשתמש במושגים כמו "שוויון" ו"נטל" באופן מעוות ומציג מצג שווא שבו דווקא מי שנהנים מכל הפריווילגיות האפשריות הם הנגזלים והנפגעים.

"חבל שאגודת הסטודנטים בראשותה של הוכברג מתייצבת לצד עוד קמפיין של הסתה נגד הציבור החרדי, שמציג אותו ככזה שצריך "לתקן" ולהפוך אותו לישראלי הנורמטיבי בן דמותם של מפלגת "יש עתיד" והשמאל הציוני", הוסיפה עמראן.

היא אף ציטטה סטודנטית שמחתה על קיר אגודת הסטודנטים - "כל כך הרבה סוגיות שקשורות לאי שוויון קיימות בחברה הישראלית, ומשום מה דווקא מחאת יאיר לפיד, שתנגוס עוד יותר בתקציב המדינה ולא תועיל בדבר מלבד פמפום תחושת צדקנות, נבחרה כעילה להשבתת לימודים. מי שרוצה להפגין יכול לעשות זאת, אבל אל תשביתו את הלימודים בשמי ובשם אג'נדה שלא כולם חולקים אתכם. מה שיפה זה שבזמן שרבים מאתנו עסוקים במחאת הגז, האגודה מציעה לי הטבות בתדלוקים בתחנות 'דלק' של תשובה…".
הפגנה סטודנטים שביתה חוק הגיוס לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד