י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מרתון ההצבעות על התקציב: מאחר הצהריים ועד לתוך הלילה

כמעט בתום שנה שבה מתנהלת המדינה ללא תקציב, צפויה מליאת הכנסת לאשר מחר לפנות בוקר את תקציב המדינה לשנים 2015-2016 • החוק קובע כי אם התקציב לא יאושר בשלוש קריאות עד ליום חמישי בחצות, תיפול הממשלה וישראל תלך לבחירות

.
.





כמעט בתום שנה שבה מתנהלת המדינה ללא תקציב, צפויה מליאת הכנסת לאשר מחר לפנות בוקר את תקציב המדינה לשנים 2015-2016. חברי הכנסת יתכנסו היום בשעה 15:00 על מנת להתחיל במרתון ההצבעות שצפוי להימשך אל תוך הלילה.

החוק קובע כי אם התקציב לא יאושר בשלוש קריאות עד ליום חמישי בחצות, תיפול הממשלה וישראל תלך לבחירות. כדי לא לקחת סיכון מיותר, החליטו בקואליציה לחרוג מהנוהל המקובל מזה 30 שנה בכנסת, ולקיים את ההצבעה על תקציב המדינה לפני ההצבעה על חוק ההסדרים, שאישורו אינו מוגבל בזמן על פי החוק. גם ההצבעות על חוק ההסדרים צפויות להימשך שעות ארוכות.

בקואליציה לא צופים התנגדויות של הרגע האחרון, אולם לנוכח העובדה שמדובר בממשלה בת 61 ח"כים שנהנית מרוב דחוק, היד של ראשי הקואליציה נותרת על הדופק. לפי שעה לא ברור כיצד ינהג ח"כ אורן חזן, שמאושפז בימים האחרונים וללא האצבע שלו לא ניתן יהיה להעביר את התקציב.

אמש, בתום דיון סוער בוועדת הכנסת סביב המשבר שנוצר עם האופוזיציה, הוחלט כי בשל מספרן חסר התקדים של ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה להצעת חוק התקציב העומד על 32 אלף, (בדרך כלל עומד מספר ההסתייגויות על אלפים בודדים), תתקיים ההצבעה על קבוצות של הסתייגויות ולא על כל אחת בנפרד.

הדבר צפוי לצמצם את ההצבעות מ-32 אלף לכ-700 "בלבד". על פי חישוב שנעשה בכנסת, משך הזמן שהיה לוקח לכנסת להעביר את התקציב לו לא היו מתבטלות 32 ההסתייגויות היה עומד על כ-266 שעות, שמשמעותן אי עמידה בלוחות הזמנים על פי החוק והפלת הממשלה.

בנוסף החליטה הוועדה שלא תתקיימנה יותר מ-10 הצבעות שמיות על התקציב ולא יותר מ-10 הצבעות שמיות על חוק ההסדרים, במטרה לחסוך זמן.

הדיון, דרך אגב, נדחה לשעה 15:00 כדי לאפשר את השתתפות ראש הממשלה וח"כים נוספים באזכרה לדוד בן גוריון ז"ל בשדה בוקר. מרתון ההצבעות ייפתח בדברי סיכום של יו"ר ועדת הכספים, ראש האופוזיציה ושר האוצר.
תקציב כנסת הצבעה מליאה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד