י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מרתון ההצבעה: חוק התקציב אושר

לילה ארוך ומייגע של הצבעות במליאת הכנסת על התקציב ועל חוק ההסדרים • ציפורי לילה? בואו לעקוב

מרתון ההצבעה: חוק התקציב אושר


מרתון ההצבעות על תקציב המדינה וחוק ההסדרים יצא הערב (ד) לדרך: הדיון נמשך עד לשעות הקטנות של הלילה, ובמהלכן חברי הכנסת הצביעו על 32 אלף הסתייגויות במאות הצבעות.

מעט אחרי השעה 3:00, בתום דיון ממושך שכלל 402 הצבעות אלקטרוניות ו40 הצבעות שמיות, אושרה במליאת הכנסת בקריאה שלישית הצעת חוק תקציב המדינה לשנות התקציב 2015-2016, ברוב של 61 תומכים מול 59 מתנגדים. בשלב זה עברה הכנסת להצביע על חוק ההסדרים.

עוד קודם לכן, כבכל הצבעה על התקציב - חברי הכנסת נערכו מראש לשעות ארוכות של ערנות. למשכן הכנסת הגיעו כמה מחברי הכנסת עם תפילין וכריות שינה, ואפילו ראש הממשלה נתניהו הביא עימו ספר קריאה, על מנת להעביר את הזמן הרב במליאה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, פתח את הדיון והציג את התקציב במליאה. "התקציב לא מושלם, אבל עברתי 26 תקציבי מדינה ולראשונה הכל שקוף והכל על השולחן", פתח גפני. "צריך להחליט, במהלך השנה, כשהימים הם שקטים, לגבי השקיפות - מה המודל הנכון. אני מבקש מחברי המליאה לאשר את התקציב לשנת 2015-2016 ואת חוק ההסדרים, ואני חושב שצריך לאחד כוחות כדי להצעיד את המדינה קדימה".

גפני התבקש על ידי יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי למשוך זמן בנאומו עד להגעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג להשתתף בישיבה, לאחר שהתעכבו בטיסה מטקס הזיכרון לראש הממשלה לשעבר דוד בן גוריון, בשל כך, עלה גפני למליאה עם ספרי מוסר והרביץ תורה בחברי הכנסת הנוכחים.

מבוכה רבה נרשמה כאשר החלו ההצבעות במליאה על התקציב, ונרשמו תקלות רבות במחשבי ההצבעה של חברי הכנסת בהצבעות האלקטרוניות. לאחר מספר תקלות הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על ביטול ההצבעות והתחלתן מחדש.



רגע לא נעים נוסף היה, כאשר יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הצביע בטעות יחד עם הממשלה והביא לתוצאה של 62 נגד ההסתייגות ו-58 בעד. ח"כ רועי פולקמן צייץ בטוויטר בתגובה: "‏בוז'י הצביע עכשיו עם הקואליציה. 62 בעד. סימן לממשלת אחדות?".

אנקדוטות:
כמה חברי כנסת נצפו מגניבים דברי מאכל לאולם מליאת כנסת - כדי שלא להעביר את השעות הרבות של ההצבעה בצום. מי שלקחה את הנושא צעד קדימה היא ח"כ יעל גרמן, שעברה בין חברי הכנסת והציעה להם דברי מאכל, ממתקים ואפילו עוגות. גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' נהנה מכיבוד קל ולא שכח לצייץ.





זה לא קורה הרבה: ראש הממשלה שנמנע מלצאת מהמליאה בגלל ההצבעות, שוחח בסלולרי בתוך האולם. מתברר כי נתניהו שוחח עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, הביע את הזדהות ישראל עם צרפת במאבקה בטרור וציין כי "הבעיה היא בינלאומית וכך גם הפתרון". הולנד הודה לראש הממשלה ושני המנהיגים קבעו להיפגש בפריז בעוד 10 ימים, עת יגיע נתניהו לוועידת האקלים.





הסתייגות בסעיף 39 הנוגעת לתקצוב משרד התקשורת נפלה בתיקו של 60 בעד מול 60 נגד, ויו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני ביקש להחזיר את הסעיף לוועדה, כדי 'להכשירו' מחדש ולהחזיר אותו למליאה.לדיון ב-21:20.
תקציב גפני נתניהו הצבעות הסתייגויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד