י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'מחאת הגיוס' או 'גיוס למחאה'? • טור

הרב אבא טורצקי נרגש מהנס בשינוי חוק הגיוס, ומזכיר מי הם אויבי עולם התורה וגדולי ישראל שבתוכנו

'מחאת הגיוס' או 'גיוס למחאה'? • טור
יעקב נחומי


חובתנו בעולמנו בראש ובראשונה היא לעמוד ולראות מקרוב את הניסים שהקב"ה מטביע דווקא בתוך חשכת הטבע, שמתפקידו של אותו טבע לכסות ולהאפיל על אותם ניסים נסתרים.

הקב"ה ברוב רחמיו וחסדיו עלינו, זימן לדורנו דור מבולבל בדעה, את מורנו ורבנו ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א יאריך ה' ימיו ושנותיו בנעימים, שמאיר באור יקרות את הדרך האמיתית ואת האתגרים שאנו עוברים מדי יום ביומו.

אף אני טרם חקיקת החוק המתקרא "חוק הגיוס" וביטולו של החוק האכזרי של רודפי הדת כלפיד, שטרן וחבר מרעיהם, לא האמנתי שנוכל עתה לעמוד בפני תיקון העוול המשווע שנעשה לעם ה' היושב בציון.

סייעתא דשמיא מתפילותיהם של ענקי הרוח גדולי ישראל היא אשר פרצה את דרך העקוב בתיקון חוק זה והפיכתו למישור.

מחזה מדהים הוא לראות את חברי שלוש המועצות של חכמי ישראל בדורנו מיישרים קו אחיד וברור עם השקפתו הטהורה של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א.

גם אלו אשר תחילה היו מסופקים וחשבו להורות לציבור שומעי לקחם התנהגות שונה כלפי החוק, עומדים עתה בראש התומכים בתיקון החוק וביטול החוק הקודם כפי אשר התווה מרן הגראי"ל שליט"א.

דבר זה מלמדנו שהאמת הצרופה נטולת אמוציות ומדוחי שווא - היא זאת שבסופו של דבר סופה להתקיים. דרכו של רבינו שליט"א בשקט ובתבונה, ללא דיבורים מיותרים והתלהמויות מסוכנות לעולם התורה, היא זו שבסופו של יום מוכיחה את עוצמתה ועוצמת האור הגדול העומד מאחוריה.

עולם התורה עמד חשוף להימורי קנאים ומטורפים שמהמרים על כל הקופה ולא מביטים צעד אחד קדימה מעבר לשיקולים ואינטרסנטים צרים ואישיים. לא היה קל הדבר לנסות ולשנות חוק של שנאה כפי שנחקק בתקופת לפיד וחבר מרעיו - במיוחד שעומדים קבוצה שולית של אנשים שנחשבים כביכול "מתוך המחנה" שמוכנים לעשות כל אשר לאל ידם והעיקר שלא יצליחו לבטל את חוקי לפיד וגזירותיו.

במהלכים נוטפי שנאה ורשע עמדו ונלחמו כל עוד נפשם בם, רק שלא ישתנה החוק, בכדי שיצדיקו את השחתת מידותיהם וחציפותם אל מול פני המנורה הטהורה.

ברחמיו הרבים של הבורא יתברך, במהלך עקבי ונוקב, הוצאו אותם שוליים אל מחוץ למחנה. בשלב אחר שלב בסייעתא דשמיא התגלה עוד ועוד קלונם ברבים. עד אשר לא יכלו כבר להרוס את עולם התורה ולשמר את חוק לפיד האהוב עליהם ועל "מאבקם" מחוסר הרלוונטיות וההבנה, בדעתם של רוב הציבור על רודפי הדת החדשים שנתחדשו בתוך דורנו במלבושי צביעות ורדיפת גדולי האומה.

מאחד מגדולי הת"ח שמעתי שהוזמן בתחילת הדרך להשתתף ב"מחאת הגיוס". הלה, שהבין את מטרתם, הפטיר לעומתם "אינכם מעוניינים ב'מחאת הגיוס' אלא ב'גיוס למחאה'". משחק מילים זה מבטא הכל.

אנו שחונכנו בדרכם של גדולי ישראל וראשי עולם התורה לא נחכך את ידינו בהנאה חלילה כאומרים אמרנו לכם. זו אינה דרכנו. עולם התורה יותר מדי חשוב בכדי שנהפוך את המאבק למשהו אישי ונקמה פרטית. לא ולא מכל וכל. אך באותה מידה עלינו להפנים את גודל הניסים שהקב"ה גם בזמן הסתר פנים מאיר את דרכנו ומעמיד לנו את אותם אבירי הדעה גדולי ישראל שליט"א.

מאידך גיסא, לצערנו ימשיכו אותם לוחמים בה' ובתורתו שמלובשים באופן חיצוני כבני תורה, להילחם לשם מלחמה תוך כדי קרקורי קנאות מזויפת ומסירות נפש למטרתם האישית. להרבות שנאה בכדי לטרפד ולסכן את קיומם של עולם התורה.
שנאה מחבלים גדולי ישראל חוק הגיוס מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד