ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

קידוש ה': הנגיד האכיל את המארינס • צפו

מרגש: מדוע תרם הנגיד החרדי שלמה רכניץ ארוחה חמה ל-400 לוחמי מארינס, ואיך הגיב החייל היהודי היחיד?

צילום: שמוליק וינרייך P360
צילום: שמוליק וינרייך P360


הנגיד החרדי שלמה רכניץ ממשיך לייצר כותרות מסקרנות: לפני חודשיים, כשהיה בדרכו לישראל לפני חג הסוכות, ביצע מטוסו של רכניץ עצירת ביניים לצורך תדלוק בשדה התעופה באירלנד.

כשירד מהמטוס, ראה רכניץ קבוצה של כ-400 חיילי מארינס אמריקאים בדרכם לבסיס, כשהם מסתפקים בארוחה הכוללת 'מנות קרב' בלבד. רכניץ כינס את החיילים סביבו והעניק לכל חייל סכום של 50 דולר כדי שיקנו לעצמם ארוחה חמה ומזינה. לאחר מכן הסביר לחיילים את סיבת התרומה.

"אתם בוודאי רוצים לדעת למה יהודי אמריקאי בגובה של יותר מ-2 מטר ובמשקל 170 קילו לא משרת בצבא האמריקאי? האמת היא שאני פשוט מפחד לעשות מה שאתם עושים בשבילי ובשביל המשפחה שלי אבל אתם אלה עושים זאת בשבילנו״, אמר לחיילים בחום.



בהמשך סיפר להם: "אני עכשיו בדרך לישראל ואני גאה בכך שאתם עוזרים במלחמה נגד הטרור, אתם נלחמים יחד עם מדינת ישראל והעם היהודי נגד הטרור בכל העולם. אשריכם שזכיתם, וזו זכות גדולה בשבילי לסייע לכם". בסיןם הדברים מחאו החיילים כפיים והודו לרכניץ על התרומה.

לאחר שסעדו את ליבם, הגיעו החיילים להודות לנגיד, ואחד מהם סיפר לו כי הוא היהודי היחיד ביחידה הזו וכי חש קידוש השם בעקבות המעשה. "אני מתגורר בקנטאקי, ולא קל לי לשמור תורה ומצוות בשירות הצבאי. מפעם לפעם החברים ליחידה מגחכים עלי בגלל יהדותי. הם לא הבינו מה זה התפילין והטלית שאני לובש והיו צוחקים", סיפר החייל, "כעת, אחרי שפגשו אותך, אני בטוח שחבריי ליחידה מבינים מה זו יהדות, וגם אני עצמי חש גאווה להשתייך לעם הנבחר. הפכתי לגיבור לאומי", סיים בהתרגשות.
רכניץ תרןמה קידוש ה' אוכל חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד