כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דיווח: חוסל ה'מוח' שמאחורי הטבח בצרפת

דיווחים סותרים באשר לגורלו של עבד אל-חמיד אבאוד, מתכנן מסע הרצח בפריז בליל שבת האחרונה

עבד אל-חמיד אבאוד
עבד אל-חמיד אבאוד


ה'מוח', החשוד המרכזי בתכנון ובתיאום מתקפת הטרור בפריז במהלך סוף השבוע, עבד אל-חמיד אבאוד (27) שהיה ראש חוליה מקומית של דאעש בצרפת, נהרג במהלך המבצע המשטרתי הבוקר (ד) בפרבר סן דני שבצפון פריז, כך מסרו הערב גורמי מודיעין בכירים ל'וושינגטון פוסט'.

התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולן, כינס לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים, בה אמר כי בפשיטה שנערכה הלילה נהרגו שני מחבלים. בניגוד לפרסום ב'וושינגטון פוסט', טען מולן כי עדיין לא ניתן לדעת אם אבאוד אכן נהרג בפשיטה. לדבריו, מצב הגופות לא מאפשר בשלב זה לזהותן.

מולן סיפר כי הפשיטה מנעה פיגוע טרור "בטווח המיידי". לדבריו, כ-5,000 כדורים נורו לעבר הכוחות הפורצים. היא פירט את מתקפת הטרור בליל שבת: שיירה של שלוש מכוניות יצאה מבלגיה על מנת לבצע את סדרת הפיגועים. בפח אשפה ליד התיאטרון נמצא מכשיר טלפון, ובו הודעה שנשלחה מהמכשיר "אנחנו מוכנים", אותה שיגרו המחבלים ככל הנראה למפעיליהם.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, עבד אל-חמיד שעל פי הערכות אחראי לתיאום מתקפת הטרור בפריז ולמימונה, קורא: "קומו, עמדו, מהרו לנצח בשמו של אללה", כאשר ברקע נשמעים קולות ירי. "אני רוצה להעביר מסר לכל מי שעוד יושב. האם אתם מרוצים מהחיים שלכם, בבתים שלכם? האם אתם מרוצים מהחיים שלכם באירופה, באפריקה, במדינות ערב, באמריקה? האם אתם מרוצים מהחיים האלה, החיים המשפילים האלה? ואתם קוראים לעצמכם מוסלמים? חפשו אחר גאווה, כבוד ועוז – תמצאו אותם רק בדת, בג'יהאד".

במהלך פשיטת המשטרה בפרבר סן דני שבצפון פריז, שארכה במשך כשבע שעות מחשש שהדירה ממולכדת, אחת הנשים בדירה קראה לכוחות המשטרה ופוצצה את עצמה. המתאבדת היא בת דודתו של אבאוד.


חילופי ירי כבדים על רקע פיצוצים בפרבר סן דני שבפריז

בדירה, במרחק שני קילומטרים מהאצטדיון הלאומי של צרפת, נמצאו שתי גופות מחבלים שנהרגו במהלך הפשיטה. חמישה שוטרים נפצעו באורח קל בתקרית, וכלב משטרתי נהרג מירי המחבלים. שבעה בני אדם נעצרו, אחד מהם נפגע מקליע בידו.

במהלך הלילה עצרה משטרת צרפת 25 בני אדם, בפשיטות שערכה בחיפוש אחר פעילי טרור. ממשרד הפנים הצרפתי נמסר כי הוחרמו 34 כלי נשק. מאז סדרת הפיגועים בליל שבת האחרונה, המשטרה ערכה 414 פשיטות, עצרה 60 בני אדם והחרימה 75 כלי נשק. בנוסף, 118 בני אדם נמצאים במעצר בית.

בתוך כך, 195 בני אדם שנפגעו במתקפת הטרור בפריז בליל שבת, עדיין מאושפזים בבתי החולים, כך מסרה שרת הבריאות של צרפת, מריסול טורן. לדבריה, 41 נמצאים בטיפול נמרץ ושלושה נמצאים בסכנת חיים.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נשא היום נאום מול ראשי הערים של צרפת. הוא שב ואמר כי "צרפת במלחמה" והדף את הניסיונות לקשור בין משבר הפליטים לפיגועי הטרור. לדבריו, "כמה בני אדם ניסו למתוח חוט בין זרם הפליטים מהמזרח התיכון לאיום הטרור, אך הקשר בין השניים נובע מכך שאזרחים מעיראק ומסוריה חיים באזורים שנשלטים על ידי דאעש ונהרגים על ידי אלה שתוקפים אותנו". הולנד חזר והדגיש את תכניתו לקלוט 30 אלף פליטים בשנתיים הקרובות.

מוקדם יותר הערב פרסם ארגון דאעש במגזין האינטרנטי 'דאביק', את פרטי המבצע להפלת המטוס הרוסי בסיני. הארגון הציג מטען חבלה מאולתר בתוך פחית משקה שלטענתו הוא זה שגרם לפיצוץ שהפיל את המטוס. על פי הפרסום, התכנית המקורית הייתה להפיל מטוס של אחת ממדינות הקואליציה האמריקאית, אולם היא שונתה בעקבות התערבותה של רוסיה במלחמה נגד ארגון המדינה האיסלמית.
צרפת טרור מחבל חיסול פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד