כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כמו אופנוע בשמיים: צפו בחליפת סילון אישית חדשה בשוק

הכירו את ה-JB-9: חליפת סילון חדשה שמצוידת ב-2 מנועי סילון קטנים, הדומים לאלה הקיימים במטוס F-16 • צפו בסרטוני ההדגמה של כלי התחבורה החדש שעוררו תגובות נלהבות בעולם

  • ו' כסלו התשע"ו
כמו אופנוע בשמיים: צפו בחליפת סילון אישית חדשה בשוק




החלום על חליפת טיסה אישית זכה לקפיצת לזריקת עידוד משמעותית אחרי שבשבוע שעבר ממציא וטייס אוסטרלי בשם David Mayman, הטיס את JB-9 jetpack מסביב לפסל החירות בניו יורק.

בניגוד ל-Martin Jet Pack, ל-ג'טמאן של איב רוסי ולחליפת הריחוף של טרוי הארטמן, שאת כולם הצגנו לפניכם בעבר, ה-JB-9 הינה חליפת סילון אמתית שעובדת על קרוסין ומצוידת בשני מנועי סילון, ממש כמו אלה הקיימים במטוס F-16.

הדגם הקודם של חליפת הסילון הצליח להישאר באוויר במשך 30 שניות בלבד, בערך כמו חליפת הסילון שפתחה את המשחקים האולימפיים ב-1984 בלוס אנג'לס, הדגם המשודרג מסוגל לטוס במשך למעלה מ-10 דקות ובשליטה גבוהה בהרבה. בנוסף הוא מסוגל לטוס מול רוחות חזקות במהירות של 80 קמ"ש, כמעט מבלי שהטייס ירגיש בהתנגדות.

הממציא, שזכה כבר בשלושה פרסי אוסקר על יכולות טכניות שונות בתחום הצילום, טוען כי רשות התעופה האווירית בארה"ב מתייחסת אל ה- JB-9כאולטרה לייט ועל כן מבחינה חוקית ניתן למכור אותה כבר מחר בבוקר. אך Mayman, היחיד שעד כה הטיס את חליפת הסילון האישית, ומתאר את החוויה כרכיבה על אופנוע בשמיים, מעדיף לבדוק אותה עוד קצת לפני שהוא מציע אותה לציבור הרחב.
JB-9 Martin Jet Pack jetpack

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד