ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ח"כ יואב קיש: "לא אתמוך בתיקון חוק הגיוס בצורתו הנוכחית"

משבר או תרגיל פוליטי קלוש? ח"כ יואב קיש מהליכוד, המכהן גם כחבר וועדת חוץ וביטחון ואשר נבחר לכנסת על כנפי מחאת השוויון בנטל, מצהיר הבוקר כי לא יתמוך בתיקון חוק הגיוס כפי שהוא מנוסח • במקביל: הוועדה מתכנסת לדיון בחוק

נתניהו וקיש, צילום: יונתן זינדל פלאש 90
נתניהו וקיש, צילום: יונתן זינדל פלאש 90


האם מדובר בתרגיל פוליטי או בכניעה למסע לחץ?

חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יואב קיש, מאיים הבוקר (ה) כי יצביע נגד חוק הגיוס באם לא יוכנסו בו מספר שינויים שהוא דורש - כך פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

הבוקר מתכנסת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לדיון על תיקון חוק הגיוס, שעשוי להימשך עד שעות הלילה - אז תתקיים הצבעה בועדה לקראת העלאת החוק לקריאה שניה ושלישית ביום שני הבא במליאת הכנסת.

בדף הפייסבוק האישי שלו, כתב ח"כ קיש: "20 שנה אני חבר ליכוד. הפעילות הפוליטית-ציבורית התחילה לפני כארבע שנים יחד עם המאבק לשוויון בנטל. הנושא הזה בוער ובער בי מאז ומתמיד. אני גאה מאוד להיות מילואימניק או כמו שקראנו לזה בזמן המאבק 'פראייר'״.

לדברי קיש, "מי שחושב שהגעתי לכנסת כדי 'למכור' את כל מה שאני מאמין בו, אפילו בגלל המחויבות הקואליציונית, טועה, מטעה ובוודאי יתבדה. אין לי שום כוונה להצביע בעד החוק כפי שהוא מנוסח כעת".

למען האמת נראה כי מדובר בתרגיל פשוט של ח"כ יואב קיש, אשר נבחר לכנסת כאחד ממובילי המאבק לגיוס חרדים, ובימים אלו סופג התקפות חריפות מצידם של מתנגדי תיקון חוק הגיוס. קיש, שלאורך החודשים האחרונים הצהיר כי יתמוך בחוק, קיבל כנראה רגליים קרות בעקבות הלחץ הציבורי נגדו.

חשוב לזכור כי תוצאות ההצבעה במליאת הכנסת על תיקון החוק בקריאה ראשונה ביום שני השבוע, היו רוב של 60 (ח"כ אורן חזן לא השתתף עקב אשפוז בבית החולים) לעומת 45 מתנגדים, להוציא 13 חברי הרשימה המשותפת וח"כ עיסאווי פריג' ממר"צ - שלא השתתפו בהצבעה מטעמים מצפוניים ואי תמיכתם בצה"ל. בהתאם לכך, גם אם קיש לא יצביע - יהיה רוב בעד החוק במליאה, ויהיה גם אפשרי להחליף אותו בועדת חוץ וביטחון בחבר ליכוד אחר, כך שגם שם לא צפויה הקואליציה להיתקל בקשיים של ממש.
קיש חוק הגיוס חוץ וביטחון ערבים הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד